A A+ A++

Niestety, podczas zakupów w sklepach internetowych i na portalach aukcyjnych często zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca nie wysyła zamówionego towaru. Kontakt się urywa, maile pozostają bez odpowiedzi, a telefon milczy. Najczęściej zdarza się to w przypadku osób prywatnych, które swoje towary wystawiają na popularnych serwisach aukcyjnych. Ciechanowska policja tylko wczoraj odnotowała dwa takie zgłoszenia.

Jeden z mieszkańców Ciechanowa stracił prawie 7 tysięcy złotych, natomiast mieszkanka Ciechanowa ponad 100 złotych. Straty mieszkańców różnią się znacznie jednak każde z nich zostało oszukane. W obydwóch przypadkach poszkodowani korespondowali ze sprzedawcami przez internet i za pomocą popularnego komunikatora oraz wpłacili pieniądze na wskazane przez nich konta bankowe.

– R E K L A M A –“))

Wygodnie, bez wychodzenia z domu, często też dużo taniej niż w sklepie stacjonarnym – oto powody, dla których sprzedaż internetowa towarów i usług stała się bardzo popularna. Jednak w przepastnych otchłaniach Internetu, wśród wielu rzeczywiście korzystnych ofert, czai się też niemało oszukańczych ogłoszeń .

Jeśli robisz zakupy przez Internet, to zapewne już wiesz, że musisz uważać na oszustów. Niestety, oni też wiedzą, że Ty o tym wiesz. Dlatego posuwają się do różnych tricków i sztuczek, aby uśpić Twoją czujność i mimo wszystko wyciągnąć od Ciebie pieniądze.

Policja zwraca się z apelem do wszystkich kupujących o dokładne sprawdzenie uczciwości i rzetelności sprzedającego a także o maksymalne zabezpieczenie transakcji.

Chcesz, żeby zakupy on-line były nie tylko szybkie i wygodne, ale także bezpieczne? Poznaj podstawowe zasady bezpiecznych zakupów.

SPRZEDAWCA

  • Korzystaj ze znanych sklepów, internetowe super-okazje często okazują się oszustwami,
  • Przeczytaj regulamin sklepu i zasady zwrotu towarów, zweryfikuj dane rejestrowe firmy,
  • Sprawdź opinie o sprzedawcy na platformie handlowej i w niezależnych serwisach z opiniami,
  • Zwróć uwagę na opisy oferowanych produktów. Niechlujny, pełen błędów opis i okazyjna cena to prawdopodobnie próba oszustwa,
  • Korzystaj z platform handlowych w aplikacjach lub ze stron oferujących ochronę kupującego i oferty różnych sprzedawców,
  • Znajdź innego sprzedawcę, jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość.

PŁATNOŚĆ

  • Sprawdź świeże opinie na temat sprzedawcy,
  • W razie wątpliwości wybierz płatność za pobraniem albo płatność kartą (płatność kartą możesz reklamować w banku),
  • Przelewem płać tylko w serwisach oferujących ochronę kupującego. Mały sklep przyjmujący tylko przelew jest podejrzany,
  • Zabezpiecz konto bankowe dwuskładnikowym uwierzytelnianiem z aplikacji albo kodem SMS lub zdrapką.

DOSTAWA

  • Zamów dostawę z opcją sprawdzenia zawartości przesyłki,
  • Utrzymuj kontakt ze sprzedawcą,
  • Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą,
  • W razie problemów rozpocznij procedurę reklamacji w ramach platformy handlowej, operatora płatności, zgłoś reklamację do banku, zgłoś sprawę na policję.

– R E K L A M A –“))

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUSA: Spędził w więzieniu 43 lata. Został uniewinniony
Następny artykułPrzed nami święta. Podpowiadamy, jak przygotować firmę na wzrost zamówień.