A A+ A++

Trwa budowa brakującego odcinka “drogowego kręgosłupa kraju”, czyli A1. W zasadzie przebudowa, bo modernizowany do standardu autostrady (dwie jezdnie po trzy pasy) stara trasa między Tuszynem a Częstochową. To fragment m.in. słynnej gierkówki.

CZYTAJ TAKŻE: Odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A1 gotowy. Wiemy, kiedy zostanie uruchomiony

Inwestycja realizowana jest pod ruchem. Drogowcy pracują na jednej jezdni (zamkniętej), a auta jeżdżą w obu kierunkach po drugiej. Na większości wspomnianego odcinka kierowcy mają już do dyspozycji nową betonową jezdnię. Starą nadal podróżują między Piotrkowem a Kamieńskiem.

Dlaczego? Inwestycja podzielona jest w sumie na pięć odcinków realizacyjnych. Na każdym prace zaczynały się w różnym terminie, bo na każdy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad osobno wybierała wykonawcę. I akurat remont na etapie Piotrków – Kamieńsk (odc. B) wystartował najpóźniej.

Mowa o starej i popękanej nawierzchni, która przez swój stan techniczny jest podatna na tworzenie się dziur zimą. Gdy przez naprzemienne mrozy i odwilże woda wdziera się w szczeliny asfaltu, by później – będąc już lodem – rozsadzać go. Tak było i tym razem.

Nowe utrudnienia na autostradzie A1

GDDKiA podała w czwartek (14 stycznia) rano, że drogowcy zaczęli łatać dziury między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem. – Dotyczy to całego odcinka o długości około 21 kilometrów – zaznacza Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału generalnej dyrekcji.

Budowana autostrada A1 w woj. łódzkim z podziałem na odcinki realizacyjne GDDKiA

Prace sprawią, że ruch na wspomnianym fragmencie przyszłej A1 będzie wielokrotnie wstrzymywany przez drogowców. – Wykonawca zapewnia, że każdorazowe przerwy spowodowane pracami, nie powinny być dłuższe niż 10 minut – informuje Zalewski.

Generalna podaje, że łatanie ma zakończyć się jeszcze w czwartek około godziny 16. – Nie należy wykluczać, że jeśli podobne problemy będą się pojawiały, podobne zabiegi trzeba będzie powtórzyć w najbliższych dniach – dodaje Zalewski.

Kiedy koniec budowy autostrady A1?

Fragment głównej trasy, która łączy północ i południe kraju, można ominąć, jadąc np. drogą krajową nr 91 z Piotrkowa do Kamieńska. To objazd, który GDDKiA podaje od początku budowy A1. Jeśli ktoś jednak wybierze się powstającą autostradą: – Apelujemy o cierpliwość i ostrożność – mówi Zalewski.

CZYTAJ TAKŻE: Drogowcy chcą oddać autostradę A1 przed terminem. Zobacz postęp prac na budowie [DUŻO ZDJĘĆ]

Przy okazji przypomnijmy o gigantycznych zmianach, jakie przed końcem zeszłego roku zaszły na A1 w w woj. łódzkim. Mowa m.in. o całkowitym otwarciu węzła Radomsko, a także na częściowym udostępnieniu węzłów Piotrków Trybunalski Zachód oraz Piotrków Trybunalski Południe.

Kompletną autostradą A1 w Łódzkiem pojedziemy w 2022 r., gdy prace zakończą się na odcinkach B (Piotrków – Kamieńsk) i C (Kamieńsk – Radomsko). Jeszcze w tym roku zaś, w okolicach Bożego Narodzenia oddane mają być etapy A (Tuszyn – Piotrków) oraz D (Radomsko – granica woj. łódzkiego).

Chcesz wiedzieć pierwszy, co ważnego dzieje się w Łodzi? Wyślemy Ci to na komórkę. Ściągnij aplikację „Wyborczej” i czekaj na powiadomienia. Jak to zrobić?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPomoc dla Powiatu Przemyskiego
Następny artykułTrendForce: TSMC będzie produkować CPU Intela w 5nm i 3 nm