A A+ A++

Zbyt duża różnica sił hamowania, uszkodzenie powierzchni ciernej tarczy hamulcowej, nadmiernie zużyte klocki hamulca, to najważniejsze z niesprawności, które w jednym z autobusów w Pile zauważyli  funkcjonariusze ITD.

31 maja w Pile na drodze krajowej numer 10 inspektorzy z miejscowego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali autobus polskiego przewoźnika, którym wykonywano krajowy okazjonalny przewóz drogowy osób.

Podczas kontroli stanu technicznego pojazdu przeprowadzony został pomiar temperatury tarcz hamulcowych na osi pierwszej i drugiej. Wykazał on dużą różnicę we wskazanych wartościach temperatury tarcz hamulca na tylnej osi. W związku z podejrzeniem niesprawności układu hamulcowego inspektorzy zlecili szczegółową kontrolę stanu technicznego pojazdu na stacji diagnostycznej.

Okazało się, że różnica sił hamowania kół osi tylnej wynosiła aż 78,67 proc. Oględziny tarcz hamulcowych poszczególnych kół wykazały, że na tarczy osi tylnej z lewej strony uszkodzona była jej powierzchnia cierna, która miała liczne zarysowania. Nadmiernie zużyte były też klocki hamulca na osi tylnej z lewej strony, gdzie na jednym klocku całkowitemu zużyciu uległ materiał cierny.

Advertisement

Za stwierdzone nieprawidłowości wobec kierowcy i jednocześnie właściciela firmy zostało wszczęte postępowanie administracyjne na kwotę 2 tys. zł. A na początku kontroli kierowca mówił: – Panie inspektorze, hamulce w autobusie były niedawno naprawiane, wszystko jest w porządku…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł60 mln zł na kursy dla opiekunów medycznych
Następny artykułKowalczyk: Od 15 czerwca rolnicy przejdą na emeryturę bez przekazywania gospodarstwa