A A+ A++

Mimo że już od wielu lat mówi się o szkodliwości azbestu dla zdrowia, wciąż widzimy wiele domów, których dachy są pokryte płytami z niebezpiecznego materiału. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, samorządy realizują programy, w ramach których możemy otrzymać zwrot kosztów demontażu i wywozu azbestowych płyt. W Konstancinie taki program trwa od 2003 r. Właściciele posesji, na których występuje szkodliwy eternit, mogą liczyć na zwrot 100% kosztów związanych z demontażem, odbiorem transportem i utylizacją szkodliwych materiałów. Jedynym wydatkiem, który pozostanie w gestii mieszkańców, jest wykonanie nowego dachu.

O zwrot kosztów mogą ubiegać się osoby fizyczne, w tym także wspólnoty mieszkaniowe. Aby skorzystać z programu, należy złożyć w Urzędzie Gminy stosowny wniosek (wzory dokumentów dostępne są tutaj). Warunkiem koniecznym jest posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, z której chcemy usunąć azbest. Co istotne, środki mogą uzyskać osoby nieprowadzące działalności gospodarczej.

Wnioski o zwrot kosztów usunięcia szkodliwych materiałów można składać przez cały rok. W ubiegłym roku z programu skorzystało 48 osób, udało się usunąć ponad 125 ton eternitu.

Czytaj również: Dotacje czekają na NGO

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLublin. 78-latek z Czechowa oszukany “na policjanta”. Stracił blisko 200 tys. zł. Sprawcy zatrzymani
Następny artykułDo kiedy były czarne tablice rejestracyjne?