Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o., czyli firma która przygotowuje Studium Techniczno –Ekonomiczno –Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej dla zadania „Budowa obwodnicy Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66” poinformowała o wynikach Uproszczonego Studium Korytarzowego. Projektant rekomendował do dalszych analiz cztery przebiegi obwodnicy.
Firma Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. poinformowała, że przeprowadzone analizy pozwalają na wyciągnięcie uogólnionych wniosków w stosunku do realizacji inwestycji w zaproponowanych korytarzach. Podjęto decyzję, że dalszym pracą projektowym podlegać będą Korytarze A, B, C oraz F. W opinii projektanta lokalizacja obwodnicy Zambrowa w wyżej wymienionych korytarzach przedstawia najlepszą potencjalną wartość pozytywną przy jednoczesnych najmniejszych skutkach negatywnych.
Wśród wariantów znalazły się trzy, które są obsługiwane przez węzeł „Zambrów Zachód” oraz jeden wariant, który obsługiwany jest przez węzeł „Zambrów Wschód”
Korytarz A – odc. ref. 1-6-11 – 9,198 km – wariant przebiega na południe od Zambrowa i na północ od Długoborza, przecina drogę krajową nr 63, mija Wolę Zambrowską od południa i Stary Laskowiec od północy i włącza się w drogę krajową nr 66.
Korytarz B – odc. ref. 2-3-4 – 4,851 km – wariant przebiega między ogrodami działkowymi przy ulicy Wądołkowskiej, przechodzi przez teren ogrodów im. T. Kościuszki, przecina drogę krajową nr 63 na skrzyżowaniu Alei Wojska Polskiego, Targowej i Wolskiej aby następnie przeciąć Wolę Zambrowską i włączyć się w drogę krajową nr 66.
Korytarz C – odc. ref. 2-3-5-11 – 8,110 km – wariant przebiega podobnie jak wariant B, lecz zamiast przecinać Wolę Zambrowską mija miejscowość od południa a Stary Laskowiec od północy.
Korytarz F – odc. ref. 6-11 – 5,424 km + 10-12-16 -5,326 km – wariant przebiega od ulicy Białostockiej, następnie na zachód od Grabówki i na południe terenem lasów, przecina drogę krajową nr 66 na zachód od Starego Laskowca, biegnie na południe od Woli Zambrowskiej i łączy się z drogą krajową nr 63 na północ od Długoborza.
Proces przygotowywania dokumentacji projektowej pod nazwą: Opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej dla zadania „Budowa obwodnicy Zambrowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 66” został podzielony na dziewięć etapów. Projektant poinformował o zakończeniu pierwszego etapu – Uproszczonego Studium Korytarzowego. Zamieszczono też informację o rozpoczęciu prac nad kolejnymi czterema etapami.
Etapy prac projektowych:
Etap I: Uproszczone Studium Korytarzowe – zakończone
Etap II: Analiza i prognoza ruchu do STEŚ – w trakcie
Etap III: Opracowania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego- w trakcie
Etap IV: Inwentaryzacja przyrodnicza + Opracowanie wyników- w trakcie
Etap V:I Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ-I)- w trakcie
Etap VI: Materiały do wniosku o wydanie decyzji środowiskowe
Etap VII: Materiały do Audytu BRD do STEŚ-II
Etap VIII: Opracowania geologiczno-inżynierskiej i archeologiczne
Etap IX: Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ-II)
Poniżej zamieszczamy linki do mapy orientacyjnej i przebiegów korytarzy:
Mapa orientacyjna – ZAM-D-USK_orientacja_25K-ZAM-D-USK-TomB_orientacja-000.pdf 2.01MB
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS