A A+ A++

Anna Karpiel – zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Zakopanem i Marian Łojek – p.o. naczelnika wydziału, odpowiedzieli na zarzuty ze strony starosty tatrzańskiego Andrzeja Skupnia. W przesłanym naszej redakcji oświadczeniu napisali, że mają do czynienia z nieprawdziwym przedstawieniem sytuacji Wydziału Komunikacji oraz ukazaniem pracowników wydziału i jego kierownictwa w nieprawdziwym i niekorzystnym świetle.

O sprawie pisaliśmy 24 lipca w artykule: Zmiany personalne w starostwie. “Nieprawidłowości w przetargach, źle funkcjonująca kolejka przy rejestracji nowych pojazdów, niewłaściwy nadzór”

“Rozwiązana została umowa o pracę z naczelnikiem wydziału komunikacji i transportu oraz wypowiedzenie złożyła zastępca naczelnika tego wydziału, która przebywa na zwolnieniu. Zmiany personalne wynikają z utraty zaufania. – Ta utrata zaufania podyktowana była kilkoma zdarzeniami – mówi Andrzej Skupień, starosta tatrzański i wymienia nieprawidłowości w przetargach, źle funkcjonującą kolejkę przy rejestracji nowych pojazdów oraz niewłaściwy nadzór nad komunikacją – pisaliśmy.

W weekend otrzymaliśmy oświadczenie w tej sprawie od kierownictwa Wydziału Komunikacji. Oto jego treść:

OŚWIADCZENIE

W odniesieniu do zamieszczonego artykułu – Zmiany personalne w starostwie. „Nieprawidłowości w przetargach, źle funkcjonująca kolejka przy rejestracji nowych pojazdów, niewłaściwy nadzór” – na stronie internetowej podhale24.pl w dniu 27.07.2024 r., z uwagi na nieprawdziwe przedstawienie sytuacji Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, a co za tym idzie pokazanie pracowników Wydziału; w tym osób kierujących wydziałem (Naczelnika i Zastępcy) w nieprawdziwym i niekorzystnym świetle niniejszym odnosimy się do wypowiedzi udzielonej przez Starostę Tatrzańskiego Andrzeja Skupnia.

We wspomnianym artykule zarzuca się Naczelnikowi jego powiązanie z jedną z firm biorących udział w zapytaniu ofertowym dotyczącym świadczenia usług w ramach transportu regularnego na terenie powiatu tatrzańskiego. Faktyczny udział Naczelnika w tym postępowaniu ograniczał się jedynie do fizycznego otwarcia kopert z ofertami i przekazaniu ich innym członkom komisji (w tym mnie). W momencie otwarcia ofert nikt nie miał wiedzy jakie firmy złożyły oferty w tym postępowaniu. Na tym rola Naczelnika się skończyła, postępowanie prowadzone było przez osobę zajmującą się zamówieniami publicznymi, a decyzje podejmował Zarząd Powiatu Tatrzańskiego. Informuję również, że skład komisji przetargowej został wskazany przez Wicestarostę Wawrzyńca Bystrzyckiego, który wskazał p.o. Naczelnika Wydziału jako przewodniczącego tej komisji.

W kwestii pobrania „bloczków” z biletomatu, nie dokonał tego pracownik Wydziału. Gdyby faktycznie doszło do procederu, który zarzuca się pracownikom sytuacja ta z pewnością byłaby odnotowana w aktach osobowych pracowników, a w przypadku złamania prawa, pracodawca z pewnością zawiadomiłby odpowiednie służby – co nigdy nie zostało zrobione.

Jeżeli chodzi o organizację współpracy z firmami pośredniczącymi w rejestracji pojazdów, Wydział wydał jasne i uczciwe zasady obsługi firm. Firmy zajmująca się rejestracja pojazdów w imieniu petentów mogły umawiać się na wizyty w Starostwie w ustalonych limitach, aby nie blokować pracy Wydziału. Regulacje te miały na celu wyeliminowanie sytuacji w której firma pośrednicząca w rejestracji mogła uzyskać wizytę szybciej, niż petent który chce swoje sprawy w naszym Wydziale załatwić bezpośrednio, bez pośredników. Zapewniliśmy takie warunki, aby petent załatwiający swoje sprawy osobiście był traktowany priorytetowo i zarejestrował pojazd szybciej niż gdyby korzystał z firmy pośredniczącej – gdyż tak po prostu jest uczciwie wobec naszych mieszkańców i nie budzi to złych skojarzeń, choćby z sytuacją która przed kilkoma laty miała miejsce w naszym sąsiednim powiecie. To decyzją nowego Wicestarosty – Wawrzyńca Bystrzyckiego limity dla firm pośredniczących zostały „zdjęte” tzn. dziś każda firma może w danym dniu pobrać dowolną ilość biletów (co za tym idzie zarejestrować dowolną liczbę pojazdów) nie zostawiając miejsca dla klientów przychodzących osobiście – co zresztą można bardzo łatwo ustalić po numerze IP komputera z którego umówiono dana wizytę.

W kwestii transportu na terenie powiatu tatrzańskiego przypominam, że w latach 2020 – 2024 Wydział Komunikacji pozyskiwał bardzo duże środki na tworzenie nowych linii komunikacyjnych i linie te dziś scalają cały powiat. Ponadto Wydział regularnie prowadził kontrole firm transportowych i wydawał stosowne decyzje administracyjne w granicach obowiązujących przepisów. W kwestii zatrudnienia dodatkowych osób, osoba zatrudniona w Wydziale w lipcu 2024 nie ma doświadczenia, kompetencji i praktyki w zakresie transportu, zajmuje się kwestiami organizacji ruchu, a sprawy te nie budziły dotychczas żadnych wątpliwości zarówno wobec wnioskodawców jak również ze strony organów wyższego stopnia.

Anna Karpiel – Zastępca Naczelnika Wydziału Komunikacji

Marian Łojek – p.o. Naczelnik Wydziału Komunikacji

oprac. r/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRekordowa promocja na konsolę Nintendo Switch Mario RED Edition – za 1289 zł (rabat 210 zł)
Następny artykułBorderlands 4 może zostać ujawnione wkrótce. Tiny Tina’s Wonderlands 2 najwyraźniej powstaje