A A+ A++

W Urzędzie Miasta Rybnika dostępna jest usługa tłumaczeń z języka migowego na język polski i z języka polskiego na język migowy poprzez system Wideotłumacza. To usługa skierowana do osób niesłyszących, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego online przy załatwianiu spraw urzędowych. Usługa dostępna jest w godzinach pracy urzędu miasta.

Jak to działa?

Usługa polega na połączeniu się z tłumaczem, którego nie ma fizycznie w urzędzie, ale jest po drugiej stronie monitora komputera. Osoba niesłysząca, która przychodzi do urzędu, podchodzi do oznaczonego stanowiska, przy którym znajduje się Wideotłumacz. Przy stanowisku – razem z urzędnikiem – nawiązują połączenie przez internet z tłumaczem. Usługa ta pozwala dokonać wyboru, jakim językiem ma posługiwać się tłumacz – czy językiem polskim, migowym czy systemowym językiem migowym.

Wideotłumacz w budynku UM

W Urzędzie Miasta Rybnika można skorzystać z Wideotłumacza w budynku przy ul. Bolesława Chrobrego 2 – Kancelaria na parterze budynku (po lewej stronie wejścia od strony ul. Miejskiej). Stanowisko zostało oznaczone piktogramem dwóch dłoni w geście migania. Z usług można korzystać podczas wizyty w urzędzie, nie trzeba się specjalnie umawiać, wystarczy poinformować pracownika kancelarii o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Na przykład można mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”.

Wideotłumacz online

Osoby niesłyszące i słabosłyszące mogą skorzystać z usług tłumacza języka migowego online również poza urzędem – przez przeglądarkę internetową na stronie www.rybnik.eu, a następnie wybraniu piktogramu dwóch dłoni w geście migania (odnośnik w prawej kolumnie – gdzie są media społecznościowe), lub bezpośrednio pod linkiem: https://rybnik.wideotlumacz.pl/. Potrzebny jest dostęp do Internetu i kamera w swoim komputerze, telefonie lub tablecie.

Usługa tłumaczenia jest realizowana przez certyfikowanych tłumaczy polskiego języka migowego (PJM) i systemu językowo-migowego (SJM).

Usługa wideotłumacza ma wiele zalet. Pozwala m.in. na swobodną i bezpośrednią obsługę osób niesłyszących oraz na koordynowanie spraw przez osobę niesłyszącą osobiście, bez udziału pełnomocnika.

źródło: UM Rybnik

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł17 sierpnia – dzień pozytywnie zakręconych
Następny artykułMusi zwrócić medal wywalczony w Paryżu. Zabrała głos