A A+ A++

Franczyza staje się coraz popularniejszą formą działalności i sposobem na zwiększenie zasięgu danej firmy w naszym kraju. Według najnowszych danych w Polsce istnieje już ponad 700 różnych systemów franczyzowych. Można spotkać się z nimi już praktycznie niezależnie od branży. Tę formę działalności wybierają zarówno popularne sieciówkowe sklepy spożywcze, czy odzieżowe, jak i przedsiębiorcy z mniej popularnych branż. Zobacz, jak krok po kroku przebiega proces otwarcia systemu franczyzowego.

Analiza rynku

Tak jak założenie każdego innego przedsiębiorstwa, również stworzenie firmy działającej w modelu franczyzowym powinno zostać poprzedzone szczegółową analizą rynku i być oparte o rzetelne dane. Należy przeanalizować konkurencję, wielkość rynku, a także zasadność modelu franczyzowego w danej branży. Unikaj za wszelką cenę zbyt szybkich, pochopnych decyzji oraz kierowania się niepopartym danymi entuzjazmem. Rzetelną analizę pomoże przeprowadzić Ci doświadczony doradca franczyzowy https://www.arss.com.pl/.

Model biznesowy

Na podstawie danych uzyskanych w poprzednim etapie można przystąpić do tworzenia modelu biznesowego. Konieczne jest przeanalizowanie szans i zagrożeń, sprecyzowanie grupy docelowej oraz stworzenie jasnych zasad, które będziesz komunikować franczyzobiorcom. Należy stworzyć taki model, który będzie realnie umożliwiał uzyskiwanie satysfakcjonujących rezultatów finansowych dla obydwu współpracujących ze sobą stron.

Dokumentacja franczyzowa

Procesem wymagającym dużych nakładów pracy jest stworzenie dokumentacji franczyzowej. Konieczne jest przygotowanie dokumentów rekrutacyjnych, umowy franczyzowej, a także podręcznika operacyjnego. Ostatni z nich jest szczegółowym zbiorem zasad działania całego systemu, które udostępnia się w jednolitej formie wszystkim franczyzobiorcom. Podręcznik taki będzie różnił się w zależności od branży, w jakiej działa dana firma, jednak do najważniejszych jego punktów każdorazowo można zaliczyć:

  • Ogólną filozofię sieci,
  • Spis wyposażenia lokalu, dostawców i serwisów sprzętu,
  • Wzory dokumentów – np. umów z pracownikami,
  • Podręczniki techniczne sprzętów,
  • Dane kontaktowe do poszczególnych osób/działów po stronie franczyzodawcy.

Rekrutacja franczyzobiorców

Mając opracowane wszystkie powyższe dane i dokumenty można przejść do rekrutacji franczyzobiorców. Należy określić jasne warunki, które musi spełnić kandydat, aby możliwe było rozpoczęcie z nim współpracy. Często popełnianym błędem przez przedsiębiorców odpowiedzialnych za młode systemy franczyzowe jest nadmierny entuzjazm i zbyt łagodne podejście do kandydatów. Pamiętaj o tym, że celem rekrutacji jest też wyeliminowanie nieodpowiednich do współpracy osób. Musisz liczyć się z tym, że będziesz niejednokrotnie musiał kogoś skreślić i odmówić mu nawet, jeśli sprawi na Tobie pozytywne wrażenie personalne.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRok konfliktu na Bliskim Wschodzie kosztował USA co najmniej 22,76 mld USD
Następny artykułCięcie blach pod drugą korwetę dla Finlandii