A A+ A++

W chełmskim ratuszu wystawiono urny do wrzucania wniosków i ponownie ograniczono obsługę petentów. Urzędnicy apelują o wyrozumiałość i ograniczanie kontaktów, ale wielu chełmian ma już dość takich uciążliwości. „Przymknięty” dla interesantów jest jednak nie tylko chełmski magistrat, ale też m.in. urzędy gmin w okolicy.

Chełmski ratusz wydał komunikat, że w związku ze wzrostem zachorowań na Covid-19 od 25 stycznia br. zmieniono zasady przyjmowania interesantów. I tak, w holu Urzędu Miasta Chełm (ul. Lubelska 65) jednocześnie może przebywać łącznie 6 interesantów: 5 osób załatwiających sprawę oraz 1 osoba przy okienku bankowym. Według komunikatu mieszkańcy, którzy chcą załatwić sprawę w magistracie, mogą zostawić wniosek w urnach wystawionych w holu budynku.

– Jeżeli natomiast sprawa wymaga bezpośredniego kontaktu należy zgłosić ten fakt pracownikowi przy wejściu do budynku, a ten poprosi właściwą osobę – informują w komunikacie. – Na holu funkcjonuje obecnie pięć stanowisk obsługi interesantów, przy których urzędnicy będą pomagać załatwiać określoną sprawę.

Bez zmian funkcjonuje Wydział Komunikacji. W przypadku zajmującego się dowodami osobistymi i meldunkami Wydziału Ewidencji Ludności w Urzędzie Stanu Cywilnego (ul. Pocztowa 50) urzędnicy nadal będą realizować obsługę bezpośrednią, umawiając interesantów na ustalone godziny. Wewnątrz budynku będą mogły jednocześnie przebywać 3 osoby z zewnątrz: 2 oczekujące i 1 załatwiająca sprawę w danym pokoju. W Urzędzie Stanu Cywilnego sprawy będą załatwiane przy specjalnie wydzielonym stanowisku obsługi. Liczba osób przebywających w budynku również jest ograniczona.

Obsługa interesantów zarówno w Departamencie Spraw Obywatelskich przy ul. Obłońskiej 20, jak i Wydziale Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy Mickiewicza 32A odbywa się jak dotychczas, czyli przy funkcjonujących już stanowiskach obsługi zlokalizowanych w holach budynków. Znajdując się przy stanowisku należy poprosić pracownika, który pomoże załatwić daną sprawę.

– Wszystkich Państwa prosimy o wyrozumiałość w zaistniałej sytuacji. Prosimy również o stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, czyli stosowanie środków ochrony osobistej w postaci maseczek oraz regularnej dezynfekcji rąk, a także zachowania dystansu społecznego oraz, w miarę możliwości, ograniczenia kontaktów – podsumowują urzędnicy w komunikacie.

To męczące

Pod zamieszczoną na fejsbukowym profilu miasta informacją w tej sprawie posypały się komentarze od niezadowolonych internautów. To część z nich: „Czym się różni pani pracująca w sklepie od urzędnika państwowego? Dlaczego do marketów mogą wchodzić dziesiątki osób i nic się nie dzieje?”, „To już jest męczące”, „Żenada”, „Miasto się zamyka a poniżej artykuł, że na hali zawody, czyli w hali covid nie atakuje”.

W gminach podobnie

Niestety, urzędy gmin też „przymknięto” i lepiej najpierw do nich zadzwonić, jeśli chce się załatwić urzędową sprawę. O zmianach w bezpośredniej obsłudze mieszkańców poinformowali ostatnio m.in. w Urzędzie Gminy Chełm: „W związku ze wzrostem zakażeń koronawirusem Urząd Gminy Chełm zmuszony jest wprowadzić ograniczenia w bezpośredniej obsłudze petentów. Od poniedziałku, 24 stycznia 2022 r. petenci Urzędu będą obsługiwani przez pracowników poszczególnych wydziałów na parterze, w holu budynku. W sprawach wymagających obsługi stanowiskowej pracownicy poproszą pojedyncze osoby do wskazanego pokoju. Zachęcamy do kontaktu poprzez: Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (E-PUAP), drogą mailową: [email protected], drogą pocztową na adres: ul. Gminna 18, 22-100 Pokrówka, drogą telefoniczną”. (mo)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSensacja na polskim rynku sztuki. Dzieło Rubensa na aukcji w DESA Unicum
Następny artykułRekrutacje do tyskich placówek oświatowych na rok szkolny 2022/2023