A A+ A++

UOKiK prowadzi postępowanie w sprawie sprzedawcy energii i gazu

13.05.2020r. 10:31


Do UOKiK trafiły skargi na spółkę działającą na rynku energii elektrycznej i gazu. Wynika z nich, że przedstawiciele firmy mogli podszywać się pod dotychczasowego sprzedawcę. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.


Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że otrzymał sygnały od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz z Urzędu Regulacji Energetyki dotyczące spółki Enrex Energy z Katowic. Dotyczą one zachowań przedstawicieli tej firmy podczas zawierania umów sprzedaży energii elektrycznej i gazu w domach klientów.

Ze skarg wynika, że handlowcy mogli się podszywać pod pracowników sprzedawcy, z którego usług wcześniej korzystali konsumenci, a także że często nie zostawiali im podpisanych dokumentów. W efekcie część osób mogła się zorientować, że zmieniła sprzedawcę energii elektrycznej/gazu, dopiero po otrzymaniu rachunków, gdy minął już termin na odstąpienie od umowy.

– Konsekwentnie walczymy z nieuczciwymi metodami pozyskiwania nowych klientów. Nie zgadzamy się na to, aby sprzedawcy prądu, gazu czy usług telekomunikacyjnych podszywali się pod firmy, z którymi konsumenci mieli podpisane umowy i wprowadzali w błąd twierdząc, że chodzi tylko o podpisanie aneksu czy kontrolę instalacji. Takie praktyki są tym bardziej naganne, że ich ofiarami najczęściej padają seniorzy. Wszcząłem postępowanie wyjaśniające aby ustalić, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Urząd radzi konsumentom, aby zanim cokolwiek podpiszą, dokładnie czytali wszystkie dokumenty i zwróć uwagę na nazwę, logo i adres firmy. Jednocześnie UOKiK przestrzega konsumentów, aby nie dali sobie wmówić, że muszą od razu podpisać podsuwane dokumenty. Urząd proponuje, żeby w razie wątpliwości dzwonić do dotychczasowego sprzedawcy energii elektrycznej lub gazu i pytać, czy jego przedstawiciele roznoszą jakieś dokumenty do podpisania. UOKiK podkreśla również, że należy żądać kopii podpisanej umowy i jej wszystkich załączników i dodaje, że w przypadku umów zawartej poza siedzibą firmy klient ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni. Jeśli firma nie poinformuje klienta o takim uprawnieniu, termin wydłuża się do roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPieniądze na „Czyste Powietrze” szybciej i do większej grupy
Następny artykułSzansa na Castelo Branco