UOKiK prowadzi postępowanie w sprawie sprzedawcy energii i gazu
13.05.2020r. 10:31
Ze skarg wynika, że handlowcy mogli się podszywać pod pracowników sprzedawcy, z którego usług wcześniej korzystali konsumenci, a także że często nie zostawiali im podpisanych dokumentów. W efekcie część osób mogła się zorientować, że zmieniła sprzedawcę energii elektrycznej/gazu, dopiero po otrzymaniu rachunków, gdy minął już termin na odstąpienie od umowy.
Urząd radzi konsumentom, aby zanim cokolwiek podpiszą, dokładnie czytali wszystkie dokumenty i zwróć uwagę na nazwę, logo i adres firmy. Jednocześnie UOKiK przestrzega konsumentów, aby nie dali sobie wmówić, że muszą od razu podpisać podsuwane dokumenty. Urząd proponuje, żeby w razie wątpliwości dzwonić do dotychczasowego sprzedawcy energii elektrycznej lub gazu i pytać, czy jego przedstawiciele roznoszą jakieś dokumenty do podpisania. UOKiK podkreśla również, że należy żądać kopii podpisanej umowy i jej wszystkich załączników i dodaje, że w przypadku umów zawartej poza siedzibą firmy klient ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni. Jeśli firma nie poinformuje klienta o takim uprawnieniu, termin wydłuża się do roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS