A A+ A++

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 723 mln zł kary na właściciela sieci sklepów Biedronka. Powodem jest „wykorzystywanie przewagi kontraktowej”.

Z informacji podanych przez UOKiK wynika, że dostawcy firmy Jeronimo Martins Polska byli powiadamiani o konieczności udzielenia rabatu dopiero na koniec okresu rozliczeniowego, po zrealizowaniu dostaw. Dotyczyło to głównie sprzedaży owoców i warzyw. Dostawcy zawierając umowę nie wiedzieli ile zarobią, ponieważ w każdej chwili właściciel sieci Biedronka mógł zażądać pomniejszenia wynagrodzenia. Ze względu na siłę rynkową sklepu godzili się na niekorzystne dla nich warunki, obawiając się, że zakończenie współpracy mogłoby oznaczać jeszcze większe straty finansowe.

W ciągu trzech lat (2018-2020) spółka Jeronimo Martins Polska zarobiła na takich praktykach ponad 600 mln zł. Z tego powodu prezes UOKiK nałożył na Biedronkę karę w wysokości 723 mln zł.

Ponadto rabaty, które uzyskiwała spółka nie przekładały się na niższe ceny produktów oferowanych dla klientów.

To absolutnie niedopuszczalne wykorzystywanie siły rynkowej przez sieć handlową. Tego typu praktyki niszczą podstawy uczciwej konkurencji i odpowiedzialności za kontrahentów, są przejawem głębokiej nieuczciwości i braku szacunku dla innych przedsiębiorców – mówił dziś prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

opr. (or)

View the discussion thread.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPierwsza taka operacja w Lubuskiem. Pokonano zaawansowanego tętniaka aorty
Następny artykułXVIII Ogólnopolski  Konkurs Poetycko – Plastyczny „Błogosławiona Karolino, świeć nam przykładem…”