Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić tylko częściowo. Niemniej jednak deweloperzy gier (i nie tylko) mogą już zacząć wykorzystywać nowe rozwiązania. Kiedy odbędzie się premiera pełnej wersji Unreal Engine 5?
Epic Games udostępniło nowe demo technologiczne Unreal Engine 5, tym razem działające na konsoli Xbox Series X. Z nowej wersji silnika można już korzystać w ramach wczesnego dostępu. Premiera pełnej wersji odbędzie się z kolei już na początku 2022 roku.
Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5
Epic Games udostępniło nowe, trwające niecałe trzy minuty demo technologiczne Unreal Engine 5. Jest to pierwszy pokaz efektów, jakie można uzyskać przy użyciu tego silnika, na konsoli Xbox Series X. Nowa prezentacja nie robi tak dużego wrażenia jak zeszłoroczne demo, które działało na konkurencyjnym PlayStation 5. Niemniej jednak nadal jest na czym zawiesić oko. W nowym demie technologicznym zatytułowanym Valley of the Ancient (Dolina Starożytnych) znowu możemy podziwiać z perspektywy trzeciej osoby (TPP) wyczyny bohaterki znanej z ubiegłorocznego pokazu, tym razem jednak w innej lokacji. Na końcu pokazu stoczyła pojedynek z ogromną maszyną strzelającą wiązką światła. Ponadto Unreal Engine 5 został udostępniony w ramach wczesnego dostępu (do pobrania przez Epic Game Launcher razem z demem).
NVIDIA Marbles RTX – zaawansowane demo technologiczne Ray Tracingu jest już dostępne do pobrania dla chętnych
Deweloperzy mogą wykorzystać nie tylko zaprezentowane rok temu rozwiązania (Nanite i Lumen). Epic Games dało dostęp również do nowych narzędzi pomagających w opracowaniu m.in. otwartych światów (system World Partition automatycznie dzieli świat na siatkę i w razie potrzeby strumieniuje tylko niezbędne komórki, co znacznie przyspiesza budowanie otwartych lokacji, a z kolei Data Layers pozwala na tworzenie różnych wariacji tego samego świata), animacji (programiści mogą tworzyć bardziej naturalne ruchy postaci i dostosowywać je do różnych celów za pomocą jednej animacji) czy dźwięku (system MetaSounds daje pełną kontrolę nad generowaniem źródeł dźwięku, pozwalając na zarządzanie wszystkimi aspektami renderowania dźwięku). W edytorze Unreal również zaszły spore zmiany, co zobrazowano na udostępnionych poniżej filmikach. Epic Games ma nadzieję, że pełna wersja nowego silnika pojawi się na początku 2022 roku, więc mowa o kilkumiesięcznej obsuwie względem pierwotnych założeń, które zakładały premierę jeszcze przed końcem bieżącego roku.
Źródło: Epic Games, The Game Awards
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS