Najnowsza wersja Unreal Engine 5.4 wprowadza znaczące usprawnienia zarówno dla procesora, jak i karty graficznej, w porównaniu z pierwotną edycją silnika. Nowe wideo porównawcze, przygotowane przez MxBenchmarkPC, pokazuje dema technologiczne The Matrix Awakens, uruchomione na wersjach 5.44 oraz 5.0, gdzie zauważalny jest wzrost wydajności CPU aż o 40%, zależnie od scenariusza.
Jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że nie zastosowano żadnych dodatkowych optymalizacji. Wydajność GPU wzrosła natomiast o około 20%, choć pełne porównanie jest utrudnione przez wprowadzenie nowych funkcji w wersji 5.4, takich jak wsparcie dla Virtual Shadow Maps, Hit Lighting w Hardware Lumen oraz inne innowacje. Jeśli chodzi o kompilację shaderów, która wciąż stanowi jedno z kluczowych wyzwań dla wydajności, Unreal Engine 5.4 oferuje krótki etap wstępnej kompilacji shaderów, co minimalizuje zacięcia na początku gry. Mimo to, nadal można zauważyć spadki wydajności w trakcie rozgrywki, ale są one wyraźnie mniejsze.
Dema technologiczne The Matrix Awakens na Unreal Engine 5.4 możecie przetestować na własnym sprzęcie, pobierając je z tego miejsca.
Unreal Engine 5.4 to najnowsza, dostępna publicznie, wersja silnika, jednak już teraz trwają prace nad kolejną, oznaczoną numerem 5.5. Pierwsza wersja testowa tej aktualizacji została udostępniona na początku miesiąca, a jedną z najbardziej wyróżniających się nowości jest funkcja MegaLights. Pozwala ona deweloperom na dodanie ogromnej liczby dynamicznych źródeł światła, z realistycznymi cieniami oraz możliwością oświetlania mgły wolumetrycznej. Więcej szczegółów o tej wersji silnika znajdziecie tutaj.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS