Transport powietrzny przeżywa dwa gorące momenty w roku. Pierwszym z nich jest oczywiście sezon letni i wakacje, drugim natomiast okres świąteczny. Jedni chcą dotrzeć na Boże Narodzenie do rodziny, inni wykorzystują ten czas na podróżowanie. Wzmożony ruch może wiązać się z długimi kolejkami i opóźnieniami. Jak się okazuje, wielu pasażerów popełnia błędy, które mogą ich sporo kosztować.
Najczęściej popełniane błędy na lotniskach
Wielu pasażerów rezygnuje z wykupienia ubezpieczenia, ponieważ uważają to za zbędny wydatek. W końcu, jakie są szanse, że nieprzyjemna sytuacja przydarzy się właśnie nam? Jednak opóźnienia stają coraz powszechniejsze, dlatego też tak ważne jest, by przygotować się do nich z wyprzedzeniem.
Ubezpieczenie turystyczne chroni nas m.in. w przypadku opóźnień. Zgodnie z Konwencją Montrealską z 1999 r. i Rozporządzeniem WE nr 261/2004 linie lotnicze są odpowiedzialne za szkody m.in. wywołane tego typu sytuacjami. Jednak jeśli udowodnią, że podjęły wszystkie środki, by uniknąć szkody lub poinformowały o tym odpowiednio wcześniej, mogą uniknąć zadośćuczynienia. Wtedy z pomocą przychodzą ubezpieczenia na podróż samolotem.
Zachowuj paragony
Jeżeli wylot jest opóźniony o co najmniej dwie godziny, linia lotnicza musi zaoferować opiekę podróżnym. Rozumiemy przez to wyżywienie, napoje, a w razie potrzeby też zakwaterowanie. Zdaniem ekspertów pasażerowie wówczas często popełniają jeden błąd – nie pamiętają o zachowywaniu paragonów.
Typowe pokrycie opóźnień w podróży ma formę stałego świadczenia, które pomoże ci pokryć koszty wydatków, takich jak jedzenie i picie, podczas oczekiwania na lotnisku
– wyjaśnili eksperci z Airport Parking Reservations cytowani przez “The Sun”.
Pamiętaj, aby zachować wszelkie rachunki za zakupy na lotnisku, ponieważ możesz później spróbować odzyskać pieniądze od linii lotniczej
– dodali.
Sprawdź, jakie przysługują ci prawa pasażera
Podróżując samolotem, warto wcześniej zapoznać się z prawami pasażera. Jeśli lot jest opóźniony, możemy być uprawnieni do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy. W Polsce ubiegać możemy się o nie, jeżeli z winy przewoźnika dotrzemy do miejsca docelowego z co najmniej trzygodzinnym opóźnieniem. Gwarantują nam to przepisy Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku.
Jednak poza Unią Europejską prawa będą się różnić w zależności od regulaminu linii lotniczej – warto sprawdzić je przed podróżą.
Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS