Google i powiązana z nim spółka Alphabet prowadzą od 2003 r. platformę reklamową AdSense. Google opracował różne usługi w tym zakresie, w tym usługę pośrednictwa reklamowego dla wyszukiwań online o nazwie AdSense for Search („AFS”).
Komisja Europejska: potencjalne nadużywanie pozycji dominującej
AFS umożliwiał wydawcom stron internetowych wyświetlanie reklam powiązanych z wyszukiwaniem online, które użytkownicy mogli przeprowadzać na stronach internetowych zawierających zintegrowaną wyszukiwarkę. W ten sposób wydawcy mogli otrzymywać część przychodów generowanych przez wyświetlanie tych reklam. Aby korzystać z AFS, wydawcy mieli do wyboru zawarcie indywidualnie negocjowanej umowy o świadczenie usług („GSA”) z Google lub standardowej, niepodlegającej negocjacjom „umowy online”.
W 2010 r. niemiecka firma złożyła skargę do Federalnego Urzędu Kartelowego. Skarga ta została przekazana do Komisji Europejskiej. W latach 2011-2016 Microsoft, Expedia, Initiative for a Competitive Online Marketplace i Deutsche Telekom złożyły dodatkowe skargi. W 2016 r. Komisja wszczęła postępowanie koncentrujące się na klauzulach wyłączności, plasowania i uprzedniej zgody. Stwierdziła potencjalne nadużywanie pozycji dominującej. We wrześniu 2016 r. Google usunął niektóre klauzule ze swoich umów AFS.
Czytaj więcej
Dlaczego Sąd UE anulował kar … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZZgłoś naruszenie/Błąd
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS