Bruksela chce uniknąć korków na granicach, jakie zdarzyły się wiosną.
Przewoźnicy obawiają się, że sytuacja wymyka się państwowym biurokracjom spod kontroli. Godzinę policyjną wprowadziły Belgia i Francja. W Belgii wymagane są zaświadczenia o niezbędnej do wykonywania pracy podróży. Francja wymaga poświadczenia podróży służbowej. Hiszpania wprowadziła obowiązek posiadania zaświadczenia kierowcy.
Czytaj więcej w: Pakiet Mobilności to otwarcie raju dla złodziei
Kolejne kraje wprowadzają obostrzenia które nie zabraniają funkcjonowania transportu, ale utrudniają go. Przedsiębiorcy zaniepokojeni są nowymi formalnościami. Zaskakiwania są nowymi obowiązkami dostarczenia dokumentów, nie jest przy tym jasne, czy mogą mieć formę elektroniczną, czy muszą mieć papierową.
Czytaj więcej w: Zaskakująco szybkie odbicie w transporcie
W rezultacie tych obaw Rada UE zarekomendowała w piątek Komisji Europejskiej stworzenia planu awaryjnego dla transportu drogowego, w tym zielonych korytarzy dla aby nie doszło do zablokowania europejskiego przemysłu. Domaga się ujednoliconych warunków wykonywania przewozów i wprowadzenia cyfrowych lub papierowych zaświadczeń i certyfikatów upoważniających do przejazdu.
Czytaj więcej w: Niezbędne nowe zasady wynagrodzenia kierowców
Także IRU wystosowała do Komisji Europejskiej list z apelem o przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii, w tym ujednolicenie przepisów w przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.
Artykuł Unijne zielone korytarze po raz drugi pochodzi z serwisu logistyka.rp.pl.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS