A A+ A++

PKP PLK wraz z miastem podpisały umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i budowę tunelu na legionowskim Bukowcu.

Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, w ramach współpracy z gminą Legionowo, ze wsparciem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 29 października podpisano z wykonawcą umowę o wartości blisko 32 mln zł na zbudowanie tunelu na Bukowcu.

Zaprojektują i wybudują

Umowa dotyczy zaprojektowania i budowy tunelu drogowego, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy z rogatkami przy ul. Polnej i ul. Kwiatowej. W miejscu budowy przebiegają trzy linie kolejowe: Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny (nr 9), Warszawa Praga – Chotomów (nr 456) oraz Legionowo – Tłuszcz (nr 10). Zaangażowanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w to zadanie wynosi ponad 14,5 mln zł brutto – to budowa wiaduktu na liniach kolejowych, likwidacja przejazdu w poziomie szyn oraz dostosowanie linii do nowych warunków. Resztę będzie musiało dorzucić miasto.

– Legionowo to kolejna miejscowość, w której dzięki bezkolizyjnemu przejazdowi przez linię kolejową sprawniej pojadą pociągi i ułatwiona będzie komunikacja drogowa – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Piesi i rowerzyści skorzystają z chodnika i ścieżki rowerowej, zaś kierowcy pojadą pod torami bez oczekiwana przed zamkniętymi rogatkami.

“To będzie mały tunel”

Tunel drogowy będzie miał 49 m długości oraz 13 m szerokości. Zastosowane rozwiązanie umożliwi poprowadzenie pod torami jezdni o łącznej szerokości 6 m z dwoma pasami ruchu oraz 3 m trasy pieszo-rowerowej. Inwestycja wzbudza sporo kontrowersji. Z jej powstania niezadowoleni są głównie mieszkańcy ulicy Kwiatowej, czemu wyraz dawali już kilkakrotnie, również podczas konsultacji społecznych na temat tej inwestycji w ratuszu. Mieszkańcy obawiają się, iż z typowo lokalnej ulicy zrobi się to samo, co stało się z ul. Krakowską na legionowskim Przystanku tuż po wybudowaniu tunelu. Tamtejsi mieszkańcy skarżą się na hałas, spaliny i problemy komunikacyjne na swojej ulicy. Władze miasta uspokajają – to ma być mały tunel, nie powodujący tranzytu większych pojazdów przez spokojny Bukowiec.

– Koncepcja budowy niezmiennie zakłada budowę tzw. małego tunelu, czyli przewidzianego wyłącznie dla ruchu lokalnego. Przeprawą ze względu na warunki techniczne (wysokość 3,5 m) nie przejadą samochody ciężarowe. Znajdą się w niej dwa pasy ruchu oraz w części oddzielonej od drogi ciąg pieszo-rowerowy. W ramach realizacji inwestycji powstanie również rondo usprawniające ruch z ulic Przemysłowej i Kwiatowej – mówi wiceprezydent Piotr Zadrożny. Według zapowiedzi, auta mają pojechać nowym tunelem jesienią 2022 r.

(DB)

Zablokujemy. Skoro mieszkańcom Roi jest niepotrzebny, nam tym bardziej. Poza tym na Roi mówiło się mieszkańcom o tunelu 3.20 m a tu bez zapytania mieszkańców zwiększono tunel do 3.5-4.0 m co bez wątpienia umożliwi przejazd ciężarówkom.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLesko. Akcja ,,Znicze pamięci’’
Następny artykułKoronawirus: Najnowsze dane z Małopolski (30.10.2020)