Wykonawcą blisko dwukilometrowego odcinka drogi jest, podobnie jak pierwszego etapu, konsorcjum krośnieńskich firm – Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych. Termin zakończenia robót zaplanowano na grudzień 2026 roku.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa jednojezdniowej drogi klasy GP, o nośności KR5 z chodnikiem i ścieżką rowerową, 2 skrzyżowaniami w formie rond turbinowych, drogą serwisową oraz wyposażeniem technicznym dróg.
Odcinek objęty II etapem budowy rozpoczyna się od skrzyżowania ul. Sikorskiego z ul. Dywizjonu 303 a kończy na drodze krajowej nr 19.
Droga będzie miała ok. 1,9 km długości. Po stornie wykonawcy leży uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, warunków technicznych, uzgodnień, ewentualnych odstępstw od przepisów technicznych, pozwoleń, zezwoleń w tym decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Wartość podpisanego dziś (29 grudnia) kontraktu to 46 474 528,18 zł.
– Przedsięwzięcie uzyskało promesę inwestycyjną w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 29 999 999,65 zł – zaznacza Piotr Przytocki, prezydent Krosna.
Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna, tłumaczy, że dotacja początkowo miała pokryć 98 procent kwalifikowanych kosztów inwestycji. – Ostatecznie okazało się, że musimy dopłacić ponad 16 milionów złotych – mówi.
Dodaje, że ta droga jest dla miasta bardzo istotna. – Dlatego zdecydowaliśmy się ją realizować – mówi.
Wiceprezydent Soliński zaznacza, że władze miasta chcą, by w perspektywie ten łącznik był połączony z planowaną tzw. obwodnicą Miejsca Piastowego. – I tym samym Krosno miałoby bezpośrednie połączenie z S19 – mówi.
Piotr Przytocki zaznacza, że nowa droga przebiegać będzie przez strefę inwestycyjną Krosno II.
– Nowe miejsca, które powstaną będą służyć nie tylko mieszkańcom Krosna ale też ościennym gminom i powiatom – dodaje Tomasz Soliński.
Budową II etapu łącznika Krosna z S19 zajmie się konsorcjum krośnieńskich firm – Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych.
– Bardzo się cieszę, że mogę uczestniczyć w podpisaniu umowy. Nie ukrywam, że bardzo nam zależało na wygraniu kolejnego postępowania, ponieważ mamy już podpisaną umowę na pierwszy etap – mówi Andrzej Zygar, prezes RBDiM w Krośnie.
Podkreśla, że dobrze się stało, że inwestycja jest w “jednych rękach”. – To wpłynie bardzo dobrze na realizację prac w terenie, jest też jedno biuro projektowe, które będzie opracowywać dokumentację na oba etapy – tłumaczy.
Żeby połączyć miasto ze strefą inwestycyjną i drogą S19 trzeba będzie jeszcze wybudować rondo kolejowe. – Dokumentację na rzecz prezydenta Krosna pozyskuje PKP PLK i mamy nadzieję, że w przyszłym roku będzie wydane pozwolenie na budowę. Wtedy będziemy szukać rozwiązań aby spiąć oba odcinki łącznika – mówi Tomasz Soliński.
Autor: tom
Zdjęcia: Tomasz Jefimow
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS