Zrobienie profesjonalnego wrażenia na kontrahentach, klientach albo współpracownikach z innych oddziałów to zadanie, które w dużej mierze przyjmuje na siebie odpowiednia aranżacja wnętrza firmy. To właśnie wizualne wrażenie jest pierwszym, jakie odnosi się po przekroczeniu progu przedsiębiorstwa. Często bywa też silniejsze od tego, które robią sami pracownicy i jakość świadczonych przez nich usług lub pomocy. Jak zadbać o to, aby umeblowanie biura działało na korzyść firmy?
Wygląd wizytówką firmy
Wizualne wrażenie na kliencie może zrobić wszystko: ustawienie mebli i zaprojektowanie stanowisk obsługi, kolor dominujący w aranżacji wnętrza, materiał wykonania krzeseł do siedzenia. Dlatego ważne jest, aby na tym elemencie nie oszczędzać – nie tylko finansowo, ale również merytorycznie. Jeśli zachodzi taka konieczność można wynająć nawet specjalistów od aranżacji i wizerunku lub poradzić się sprzedawców ze sklepu https://www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf, którzy pomogą przy wyborze odpowiednich zestawów mebli. Wygląd wnętrza firmy ma duże znaczenie dla pierwszego wrażenia u klienta i przez niektórych specjalistów uznawany jest nawet za kluczowy w budowaniu przywiązania do marki i identyfikacji z nią. Może świadczyć też o sytuacji finansowej firmy, profesjonalizmie (lub jego braku), z jakim traktowani są klienci i podejściu pracodawcy do pracowników.
Klient wiele widzi
W jaki sposób klient może wyciągnąć wnioski o tym ostatnim elemencie? Wbrew pozorom bardzo prosto: widząc meble, z jakich korzystają pracownicy. Stare, zdezelowane fotele, szafy i regały z zepsutymi zawiasami, wytarte obicia i siedzenia krzeseł a nawet przedpotopowy sprzęt elektroniczny to sygnały, że firma oszczędza i robi to w sposób nie do zaakceptowania. Niestety zdarza się również, że przedsiębiorcy oszczędzają nie tylko na pracownikach, ale i na klientach. Mowa tu chociażby o meblach w poczekalniach czy recepcjach, które swoim wyglądem i stanem technicznym znacznie odbiegają od jakiegokolwiek profesjonalizmu. Klient doskonale to wszystko widzi i wyciąga z tych obserwacji wnioski, które bardzo rzutują na jego opinii o firmie. Często prowadzą też do tego, że rezygnuje z jej usług w przyszłości i zamiast polecać ją znajomym, wybiera konkurencję.
Ergonomia pracy biurowej
Wygląd biura nie pozostaje też bez wpływu na… wygodę pracowników. Nie chodzi o sam dobór kolorów czy dekoracji, ale jakość używanych w nim mebli. Im nowsze, lepsze i wytrzymalsze, tym większa szansa, że będą meblami ergonomicznymi, komfortowymi, zapewniającymi bezpieczną, zdrową i płynną pracę nawet w warunkach ośmiogodzinnego siedzenia przy biurku. W szczególności na uwagę zasługują w tym kontekście fotele biurowe, które powinny cechować się maksymalną ergonomią. To one odpowiadają za odciążenie kręgosłupa, dają wsparcie plecom, pomagają uniknąć bolesnych dolegliwości i ułatwiają relaksację podczas stresujących dni albo biznesowych spotkań. Ergonomia dotyczy jednak nie tylko krzeseł – widoczna jest w przypadku każdego biurowego mebla i akcesorium, począwszy od biurek z regulacją wysokości, a skończywszy na ergonomicznych podkładkach pod mysz komputerową. I to właśnie dbałość o takie szczegóły decyduje o tym, jakie warunki zapewni się pracownikowi i czy będzie on efektywnie wykonywał swoją pracę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS