A A+ A++
Do 60 dni od zakończenia trwania stanu epidemii ważność zachowają m.in. prawa jazdy oraz uprawnienia do kierowania, których termin ważności upłynął.
– Kierowcy, którym ważność prawa jazdy kończy się w czasie trwania epidemii koronawirusa, mogą nadal z nich korzystać – informują pracownicy Referatu Komunikacji. – Przepis tzw. specustawy koronawirusowej (art.15zzzw) zakłada, że przedłużeniu ulega ważność dokumentów, których termin upływa w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
Chodzi o dokumenty:
– prawa jazdy,
– zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
– legitymacji instruktora prawa jazdy,
– uprawnień do kierowania pojazdami,
– wpisu w prawie jazdy kodu 95 potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej, albo ukończenia szkolenia uzupełniającego.
Wszystkie te dokumenty pozostaną ważne i będą ważne także w okresie 60 dni od daty zakończenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii.

Ponadto, w przypadku upływu terminu ważności badania technicznego pojazdu, w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, gdy właściciel pojazdu przebywa na obowiązkowej kwarantannie, albo jest poddany leczeniu z powodu COVID-19, to badanie techniczne pojazdu zachowuje ważność przez okres 7 dni od dnia zakończenia leczenia lub zwolnienia z obowiązkowej kwarantanny, jedynie w celu umożliwienia dojazdu na badanie techniczne.

Również wydane podczas rejestracji pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice rejestracyjne, zachowują ważność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w okresie do 14 dni od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, jeżeli termin ważności czasowej rejestracji upłynął w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii oraz pojazd posiada ważne badanie techniczne.
 

Referat Komunikacji od początku trwania epidemii COVID-19 realizuje wszystkie niezbędne zadania. – W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców wprowadziliśmy ograniczenia w obsłudze klientów, jednak nie przestaliśmy bezpośrednio obsługiwać piotrkowian – wyjaśnia Bogdan Munik, sekretarz miasta.

Od 16.03. Referat Komunikacji zrealizował:
1. sprawy załatwione osobiście:
– rejestracja pojazdów – 150,
– odbiór dowodu rejestracyjnego – 162,
– wtórnik dowodu rejestracyjnego lub tablic rejestracyjnych – 11,
– adnotacje w dowodzie rejestracyjnym – 12,
– czasowe wycofanie pojazdu z ruchu – 11,
– wyrejestrowanie pojazdu – 16,
– zgłoszenie zbycia/ nabycia pojazdu – 8,
– wydanie prawa jazdy – 77,
– wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy – 1,
– dokonanie wpisu przedsiębiorcy do „Rejestru przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów” – 1

2. sprawy złożone korespondencyjne, tj. poprzez system ePuap, tradycyjną drogą pocztową oraz bezpośrednio do skrzynki nadawczej wystawionej przed wejściem do budynku urzędu:
– zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu – 349,
– adnotacje w dowodzie rejestracyjnym – 3,
– czasowe wycofanie pojazdu z ruchu – 1,
– wtórnik dowodu rejestracyjnego lub tablic rejestracyjnych – 7,
– wyrejestrowanie pojazdu – 18,
– informacja z Ośrodków Szkolenia Kierowców o rozpoczęciu szkolenia – 3,
– wydanie zaświadczeń – 2,
– zaświadczenia o demontażu pojazdów – 56,
– zaświadczenia o przeprowadzonych badaniach technicznych pojazdów – 16.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Piotrków Trybunalski: Boiska coraz bliżej
Następny artykułUM Piotrków Trybunalski: Kwietniowy e-Biuletyn