To mała rodzinna firma, która od zawsze działała w branży spożywczej. Wszystko zaczęło się od straganu na lokalnym rynku, później powstał osiedlowy sklepik, a następnie coś w rodzaju delikatesów. W 2012 r. Jacek zaczął mieć poważne problemy ze zdrowiem – wysoki cholesterol, problemy z ciśnieniem i sercem. Sytuacja związana z jego złym stanem zdrowia spowodowała, że rodzina zmieniła swój tryb życia o 180°. Wtedy też narodził się plan stworzenia miejsca, w którym będzie dostępna naturalna, ekologiczna i zdrowa żywność.
– Zależało nam na tym, żeby wiele produktów, takich jak bakalie, orzechy, suszone owoce, ziarna i płatki, dało się u nas kupić na wagę. Stąd pomysł na nazwę: „Zdrowie na wagę” – mówi Agata Załoga, żona Artura.
POLECAMY
Więcej niż biznes
Sklepy sieci są dziś w Łasku, Zduńskiej Woli oraz przy ul. Kurczaki 50 w Łodzi. Jak twierdzą właściciele, do swojej działalności podchodzą z sercem. To nie jest tylko biznes, lecz również pewnego rodzaju misja. Ważna w dzisiejszych czasach, w których królują fast foody.
Kiedy pojawili się na rynku w 2013 r., wcale nie było im łatwo. Wtedy zainteresowanie zdrową żywnością dopiero raczkowało. Rodzina postanowiła skupić się przede wszystkim na edukacji i informacji.
– Zrozumieliśmy, że z ludźmi trzeba rozmawiać, wymieniać się z nimi doświadczeniami, a nawet rozkładać etykiety ze składem produktu na czynniki pierwsze. Tak właśnie uczy się dokonywania świadomych wyborów – twierdzi Agata Załoga.
Ludzka ciekawość
W sklepach ze zdrowymi artykułami można znaleźć wiele produktów. Wśród nich wyróżnia się m.in. żywność wegetariańską, wegańską, ketogeniczną, ekologiczną, z certyfikatem BIO, bezglutenową, dla diabetyków oraz dla dzieci. Oprócz tego pojawiają się suplementy diety, naturalne kosmetyki (np. odżywki, sera i szampony), produkty przygotowywane przez lokalne pasieki oraz ekologiczne zakłady mleczarskie, mięsne i zielarskie.
Choć niektórzy sądzą, że zdrowe jedzenie nie jest zbyt smaczne, nie warto się do niego negatywnie nastawiać.
– Zauważyliśmy, że ludzie podchodzą do tych artykułów z ciekawością. Zadają wiele pytań i chcą się jak najwięcej dowiedzieć – dodaje Agata Załoga.
Rodzinna firma z optymizmem patrzy w przyszłość. W planach ma dalszy rozwój, otwarcie kolejnych sklepów i, co najważniejsze, zachowanie wypracowanej przez lata jakości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS