A A+ A++

Budowa tunelu KDP została podzielona na trzy etapy. Pierwszy, już realizowany, polega na wzmocnieniu budynku Łódzkiego Domu Kultury, obok którego ma znajdować się jedna z komór drążącej tunel tarczy TBM. Drugi etap to budowa obu komór — startowej na Retkini (w okolicach ulic Obywatelskiej, Maratońskiej i al. Waltera Janke) i końcowej, w pobliżu ul. Traugutta. Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała już umowę z ich wykonawcą, firmą Budimex. 

– Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej oraz wykonanie komory startowej i odbiorczej (nazywane od swojej lokalizacji odpowiednio: Retkinia i Fabryczna). W zakres umowy wchodzi także m.in. zapewnienie odpowiedniej organizacji ruchu i prace odtworzeniowe. Czas na wybudowanie komory Retkinia to 10 miesięcy, a dla komory Fabryczna 13 miesięcy, od zakończenia prac przy wzmocnieniu fundamentów ŁDK — informuje CPK. Budowa obu komór ma kosztować prawie 150 mln zł.

Trzecim etapem ma być drążenie kolejnego tunelu dla kolei dużych prędkości pod Łodzią. Jak informuje CPK, już na dniach ma zostać ogłoszony przetarg na jego budowę.

  • tunel średnicowy Łódź

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Łódź: Bulwary Północne gotowe do otwarcia. Znamy datę! Przejechał też testowy tramwaj [ZDJĘCIA]
Następny artykułUM Łódź: Gdzie w Łódzkiem rodzi się najwięcej dzieci? Wynik może zaskoczyć [RANKING]