– Zakończył się szereg badań homologacyjnych, zweryfikowane zostały tym samym parametry dynamiczne pojazdu, jego wykonanie na zgodność z obowiązującymi przepisami, hałas generowany przez tramwaj czy też poziom emitowanych zakłóceń elektromagnetycznych. Kilkuset stronicowy raport z badań producent jeszcze w 2022 przekazał do Transportowego Dozoru Technicznego. Jednocześnie prowadzone są szkolenia dla instruktorów, motorniczych oraz obsługi technicznej w zakresie prowadzenia pojazdów, wykonywania przeglądów oraz postępowania w sytuacjach awaryjnych. Szkolenia obejmują szczegółowe zagadnienia z zakresu budowy pojazdów i ich eksploatacji – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektorka Zarządu Inwestycji Miejskich.
POLECAMY
Kiedy kolejne tramwaje przyjadą do Łodzi?
– Kolejny tramwaj przyjedzie do Łodzi jeszcze w styczniu. Pozostałe dostawy będą realizowane zgodnie z harmonogramem, począwszy od lutego – zapewnia Maciej Kin z firmy Modertrans Poznań.
Dostarczony tramwaj to Moderus Gamma LF 06 AC. Jest to konstrukcja pięcioczłonowa, w ponad 80% niskopodłogowa, zabudowana na czterech wózkach. Wszystkie wózki są napędowe, zamienne między sobą, a dwa skrajne obrotowe. Dzięki zastosowaniu wszystkich osi, które napędzają i hamują, uzyskane zostaną optymalne właściwości biegowe pojazdu, ze zdecydowanie mniejszą tendencją do generowania poślizgów. Do wnętrza pojazdu pasażerowie dostaną się przez 5 par dwuskrzydłowych drzwi. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, design wnętrza został wykonany w jasnych barwach, a oświetlenie w technologii ledowej.
Tramwaj jest wyposażony w rampę ułatwiającą wjazd wózkom inwalidzkim. W wydzielonej kabinie motorniczego znalazł się komfortowy fotel pneumatyczny. Najważniejsze elementy sterujące pojazd zostały zabudowane w dwóch podłokietnikach. Kabina jest klimatyzowana, warunki termiczne motorniczy ustawia samodzielnie, niezależnie od tych panujących w przedziale pasażerskim. Całkowita długość tramwaju to ponad 32 m.
Projekt pn. “Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi” realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0047/16-00 zawartej w dniu 15 grudnia 2017 roku.
Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS