A A+ A++

4 zdjęcia

Co z przystankiem <a href=Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji” src=”/images/article/files/public/_processed_/8/c/csm_csm_tunel-kdp-lodz-mat__1_a_0f6_20b575f2fb.jpg” width=”248″ height=”186″ />
Co z przystankiem <a href=Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji” src=”/images/article/files/public/_processed_/2/d/csm_csm_tunel-kdp-lodz-mat__1_ja_8ca_8deed8bc38.jpg” width=”248″ height=”186″ />
Co z przystankiem <a href=Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji” src=”/images/article/files/public/_processed_/b/8/csm_csm_tunel-kdp-lodz-mat__2_ja_183_905582ab62.jpg” width=”248″ height=”186″ />
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

Informacja o wyburzeniu wybudowanego zaledwie dwa lata temu przystanku oburzyła nie tylko mieszkańców, ale także radnych i łódzkich polityków. Nic dziwnego. Inwestycja kosztowała kilkadziesiąt milionów złotych. Dodatkowo stacja na jednym z największych łódzkich osiedli stała się bardzo popularna wśród łodzian, którzy korzystają z Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Teraz miałaby zostać zrównana z ziemią, a później odbudowana.  – Z uwagi na konieczność zapewnienia połączenia z nowo budowanym odcinkiem Kolei Dużych Prędkości i istniejącą linią nr 14, zachodzi konieczność przebudowy istniejącej stacji Łódź Retkinia i kładki dla pieszych — wyjaśniał w rozmowie z ŁÓDŹ.pl rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk. Czy jednak rzeczywiście konieczne będzie całkowite wyburzenie przystanku? Tego jeszcze nie wiadomo — odpowiadają PKP PLK, które są właścicielem infrastruktury.

Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły

Jak czytamy w oświadczeniu, które do mediów wysłały Polskie Linie Kolejowe, w sprawie przystanku cały czas trwają uzgodnienia. Rzecznik prasowy PLK Karol Jakubowski nie pisze jednak wprost, czy wyburzenie będzie konieczne. – Należy podkreślić, że rozwiązania proponowane przez PLK pozwalają usprawnić prowadzenie ruchu kolejowego, jednocześnie ograniczając ingerencję w infrastrukturę przystanku Łódź Retkinia, zarówno na etapie jego przebudowy, jak i późniejszej eksploatacji — pisze w oświadczeniu rzecznik PLK. Zwraca jednocześnie uwagę, że kiedy podejmowano decyzję o budowie przystanku na Retkini, 7 lat temu, projekt budowy kolei dużych prędkości był „zawieszony”. Nie było więc jeszcze wiadomo czy i w jakim kształcie linia KDP powstanie. To właśnie dlatego zapadła decyzja o budowie stacji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Łódź: Nowy plac zabaw w centrum Łodzi! Przy Skwerze Wiedźmina powstaje przestrzeń dla dzieci [ZDJĘCIA]
Następny artykułUM Łódź: Święto Niepodległości w międzywojennej Łodzi. Tak wyglądały uroczystości na ulicach miasta [ZDJĘCIA]