Od najbliższego poniedziałku (4 maja) klienci mogą znowu załatwiać swoje sprawy bezpośrednio w ZUS. Obsługa będzie się odbywała z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Do dyspozycji klientów nadal pozostają skrzynki, przeznaczone do wrzucania dokumentów, oraz możliwość załatwiania swoich spraw przez internet.
Odwiedzający placówki ZUS klienci muszą mieć założone osłaniające nos i usta maseczki oraz zachowywać minimum 1,5 metra odstępu od innych.
– Jesteśmy jednym z pierwszych urzędów, który wznawia bezpośrednią obsługę klientów. Robimy to dlatego, że wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które potrzebują informacji i pomocy ze strony naszych konsultantów – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Otwieramy sale obsługi, ale oczekujemy od naszych klientów zachowania zasad bezpieczeństwa, czyli przychodzenia do nas w maseczkach i zachowywania odstępu.
W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
– Jednocześnie nadal zachęcam do zakładania indywidualnych kont na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i załatwiania swoich spraw w ZUS drogą elektroniczną. Konto na portalu PUE można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet poprzez profil zaufany lub bankowość elektroniczną. Można je również założyć, korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – dodaje Kowalska-Matis.
Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.
Ważne bezpieczeństwo
Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinni posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych). Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnym, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00, a w poniedziałki do 18.00.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS