A A+ A++

Od najbliższego poniedziałku (4 maja) klienci mogą znowu załatwiać swoje sprawy bezpośrednio w ZUS. Obsługa będzie się odbywała z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Do dyspozycji klientów nadal pozostają skrzynki, przeznaczone do wrzucania dokumentów, oraz możliwość załatwiania swoich spraw przez internet.

Odwiedzający placówki ZUS klienci muszą mieć założone osłaniające nos i usta maseczki oraz zachowywać minimum 1,5 metra odstępu od innych.

– Jesteśmy jednym z pierwszych urzędów, który wznawia bezpośrednią obsługę klientów. Robimy to dlatego, że wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które potrzebują informacji i pomocy ze strony naszych konsultantów – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Otwieramy sale obsługi, ale oczekujemy od naszych klientów zachowania zasad bezpieczeństwa, czyli przychodzenia do nas w maseczkach i zachowywania odstępu.

W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.

– Jednocześnie nadal zachęcam do zakładania indywidualnych kont na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i załatwiania swoich spraw w ZUS drogą elektroniczną. Konto na portalu PUE można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet poprzez profil zaufany lub bankowość elektroniczną. Można je również założyć, korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – dodaje Kowalska-Matis.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

Ważne bezpieczeństwo

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Klienci powinni posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych). Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnym, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną. Sale obsługi będą czynne codziennie od 8.00 do 15.00, a w poniedziałki do 18.00.

 

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCo na ból zęba, gdy nie możesz dostać się do dentysty?
Następny artykułUM Legnica: Zapraszamy na majówkę inną, niż dotychczas, ale radosną