W poniedziałek 29 sierpnia na dwóch skrzyżowaniach – przy targu na Redenie oraz przy komendzie policji – został wprowadzony ruch okrężny. Tymczasowe ronda w tych miejscach mają usprawnić ruch przy przebudowie kolejnego odcinka al. Piłsudskiego.
Wyłączenia sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach przy targu i przy komendzie mają związek z poszerzeniem placu budowy o kolejny odcinek al. Piłsudskiego: w poniedziałek zamknięta została jezdnia w stronę huty między alejami a ulicą Graniczną.
– Na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego z ulicą Graniczną ustawiliśmy tymczasowe minirondo, podobne do tego, które od początku sierpnia funkcjonuje na skrzyżowaniu z ulicą Tysiąclecia. Znacznie większe jest tymczasowe rondo na skrzyżowaniu Piłsudskiego z alejami Majakowskiego i Poniatowskiego – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowej.
W efekcie obowiązujących od poniedziałkowego popołudnia zmian, ruch w obu kierunkach – między alejami a rondem Budowniczych Huty Katowice – odbywa się po jezdni w kierunku centrum. Jednocześnie zachowany został dojazd do wszystkich punktów handlowych i usługowych zlokalizowanych przy zamkniętej jezdni.
W czasie zamknięcia dokończona zostanie rozbiórka przejścia podziemnego przy Damelu, wymieniona zostanie kanalizacja, powstanie nowa konstrukcja drogi.
Co ważne, już w miniony piątek (26 sierpnia) na zamkniętym wcześniej odcinku między Graniczną a Morcinka – rozpoczęło się układanie asfaltu.
– Planujemy, że za kilka tygodni oddamy jednocześnie do użytku cały odcinek od alei Majakowskiego do ronda Budowniczych Huty Katowice – mówi Krzysztof Serafiński.
Tymczasowe ronda zostaną jednak z nami dłużej. Po oddaniu do użytku jezdni w kierunku huty, rozpocznie się przebudowa jezdni w przeciwnym kierunku.
Co się zmieni między aleją Róż a rondem Budowniczych Huty Katowice
Modernizację układu drogowo-torowego między rondem BHK a aleją Róż na zlecenie miasta i Tramwajów Śląskich realizuje firma ZUE Kraków. Wartość prac opiewa na 75,9 mln zł brutto: 22,4 mln zł za część tramwajową i 53,5 mln zł za część miejską.
Efektem prac będą m.in.: rondo turbinowe na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Morcinka i Leśną, zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe na Mahnattanie i przy al. Róż, pochylnie rowerowe w przejściach, nowe chodniki i drogi rowerowe wzdłuż alei Piłsudskiego oraz 40 nowych miejsc do parkowania – tutaj przeczytacie szczegółowe informacje o planowanych efektach prowadzonej obecnie przebudowy torowiska i układu drogowego od ronda Budowniczych Huty Katowice do ronda przy al. Róż.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS