Spółka, której udziałowcami są Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Będzin, Czeladź i Górnośląsko-Zagłębiowska-Metropolia zamierza kupić 8 autobusów 12-metrowych i tyleż samo pojazdów 18-metrowych.
– W zasadzie zamówienie skierowane jest do Dąbrowy Górniczej, dlatego w tamtejszej zajezdni stacjonować będzie 11 z 16 nowych autobusów – zapowiada Piotr Drabek, dyrektor ds. technicznych w PKM-ie Sosnowiec.
W praktyce oznacza to, że linię nr 808 na wszystkich kursach będą obsługiwać nowe pojazdy, przede wszystkim przegubowe. Poza tym hybrydy zobaczymy także na obsługiwanych przez dąbrowską zajezdnię liniach 16, 800 i 817, a także na linii 35.
– Zależy nam jak najszybszej dostawie, dlatego w przetargu dodatkowo punktowany będzie każdy miesiąc skracający maksymalny termin z 11 miesięcy do pół roku – podkreśla Piotr Drabek.
Nowe pojazdy – hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z zewnątrz – w ścisłych centrach miast wykorzystywać będą silniki elektryczne, zaś poza nimi silniki spalinowe.
W wyposażeniu zwracać będzie uwagę inna tapicerka niż w dotychczasowych pojazdach na siedzeniach dla osób z niepełnosprawnościami i rodziców z dziećmi. Zaskoczeniem natomiast nie będzie już barwa autobusów – znana choćby z prezentowanych we wrześniu nowych elektryków – biało-czerwony kolor zgodnie z wytycznymi Zarządu Transportu Metropolitalnego zastępuje żółty.
Poza tym najwyższy standard wyposażenia: klimatyzacja, Wi-Fi, ładowarki USB, elektroniczne tablice informacyjne i zapowiedzi głosowe oraz automatyczny system gaszenia pożaru, a także kamery monitoringu obserwujące wnętrza, drogę przed i za oraz bok pojazdów.
Na zakup hybrydowych autobusów PKM Sosnowiec otrzymał prawie 30 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS