Zegary, które zainstalowano właśnie pod nową wiatą na stacji w centrum Dąbrowy Górniczej nie odmierzają jeszcze czasu, niemniej to znak, że przebudowa peronu nr 2 powoli zmierza do końca.
Przebudowa peronu nr 2 to część budowy nowego układu drogowo-torowego przy stacji kolejowej w centrum. W ramach wartej 229 mln zł inwestycji – wspólnego przedsięwzięcia miasta i PKP PLK – powstają m.in. tunele pod torami: drogowo-pieszo-rowerowy na przedłużeniu ul. Kościuszki oraz pieszo-rowerowy przy ul. Konopnickiej.
Z ulicami Limanowskiego i Kolejową oraz dworcem wybudowany od nowa peron drugi został skomunikowany przejściem podziemnym pod torami. Osobom z niepełnosprawnościami oraz rodzicom z małymi dziećmi poruszanie się po stacji ułatwiają również windy.
Wspomniane przejście podziemne i windy w przyszłości ułatwią także komunikację z parkingami, które powstaną po obu stronach torów i pomieszczą około 375 samochodów.
O tym, że przebudowany peron nabiera docelowych kształtów, świadczą prowadzone tam właśnie prace. Przy wyjściu z przejścia podziemnego widać już stalową konstrukcję, na której montowane będzie poliwęglanowe zadaszenie schodów. Natomiast pod peronową wiatą trwa montaż opierzenia.
– Poza montażem paneli pod wiatę trwa też montaż okablowania pod urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, a także oświetlenia – wylicza Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak Mosty.
W kolejnym etapie na peronie montowanie będą głośniki, wyświetlacze i system kamer. Pod peronową wiatą peronie pojawiły się już natomiast trzy zegary, bo „nie kolidują z prowadzonymi tam pracami”.
– Ostatnim etapem prac będzie montaż dwóch wiatrołapów pod wiatą, które zapewnią pasażerom ochronę przed wiatrem – wyjaśnia Arkadiusz Stolarz. I dodaje, że do odbiorów technicznych peron drugi ma zostać zgłoszony w marcu przyszłego roku.
Nieco później zadaszenie zyska peron pierwszy, który powstał przy samym budynku dworcu. Tam prace na razie nie będą prowadzone: teren został przekazany firmie Berger Bau, która lada moment rozpocznie przebudowę zabytkowego dworca.
Wspólną inwestycję PKP PLK i miasta za 229 mln zł realizują dąbrowskie spółki Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Prace – dofinansowane 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – planowane są do końca marca 2023 roku.
9
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS