A A+ A++

Pasażerowie mogą już korzystać z nowych przystanków autobusowych „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy”. Otwarta została także nowa droga między ul. Sobieskiego i Perla.

Od czwartku 22 grudnia autobusy zatrzymują się w dwóch z trzech zatok, które powstały przy nowym rondzie obok Powiatowego Urzędu Pracy.

Na przystanku „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy” umiejscowionym tuż za zjazdem z ronda w kierunku centrum [zdjęcie u góry], pasażerowie mają do dyspozycji linie nr 28, 49, 116, 140, 637, 903N, 928 i T-21.

Przystanek „Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy” w kierunku Będzina – umiejscowiony za zjazdem z ronda w pobliżu stacji paliw Moya – obsługują linie 28 i 928.

Autobusy nadal będą też zatrzymywać się na tymczasowym przystanku w rejonie wjazdu na teren salonu samochodowego przy ul. Sobieskiego.

Trzecia z nowych zatok – wybudowana za zjazdem z ronda w kierunku dworca PKP – zostanie uruchomiona wraz z otwarciem nowej drogi do centrum przesiadkowego. W czwartek otworzyliśmy na razie część tej drogi – od ulicy Sobieskiego do ulicy Perla, którą można dojechać z i do ul. Siemońskiej na Koszelewie. Zgłoszenie do odbiorów odcinka od ulicy Perla do centrum przesiadkowego planowane jest w styczniu.

Miasto i PKP PLK połączyły siły

Nowe rondo przy PUP wraz z wybudowaną za Hutą Bankową drogą do dworca kolejowego jest częścią nowego układu drogowo-torowego przy stacji Dąbrowa Górnicza. W październiku otworzyliśmy przejazd pod wiaduktem łączący ulicę Kościuszki i Limanowskiego.

Wraz z przejazdem otworzyliśmy wtedy: przebudowane ulice Kolejową, Limanowskiego w kierunku Konopnickiej, a także nową drogę do skrzyżowania ulic Korzeniec i Robotniczej. Na ich styku powstały ronda, która upłynnią ruch w kierunku parku Zielona, Pogorii III czy Łęknic.

Poza nową drogą na otwarcie czekają jeszcze parkingi na 375 miejsc po obu stronach torów oraz perony dla autobusów przed przebudowywanym dworcem.

Przy budowie centrum przesiadkowego i przebudowie układu drogowego miasto połączyło siły ze spółką PKP PLK. Dzięki temu na stacji powstały także nowe perony i prowadzące do nich przejścia podziemne z windami.

Warta 229 mln zł inwestycja – realizowana przez konsorcjum miejscowych spółek Nowak-Mosty i Complex Dąbrowy Górniczej – zyskała 82,5 mln zł dofinansowania: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz 26 mln zł z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTwitter files: Big Tech giant broke its own rules to help US gov’t spread war propaganda
Następny artykułBiblioteka Wejherowo: Dotacja od Przedsiębiorstwa Wodociągów…