A A+ A++

Chcesz mieć pewność, że urząd ma twoje aktualne dane kontaktowe – numer telefonu i adres e-mail? Przekaż je do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Dzięki temu urzędnik w ważnych dla ciebie sprawach zamiast wysyłać pismo – będzie mógł po prostu zadzwonić.

Rejestr Danych Kontaktowych wystartował w grudniu 2019 roku, w ramach Systemu Rejestrów Państwowych. Ma na celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel. Chodzi nie tylko o ograniczenie osobistego stawiania się obywateli w urzędach, ale i skrócenie czasu potrzebnego na realizację sprawy urzędowej. Dla samych urzędów ważne są też spore oszczędności – sms czy email są nieporównywalnie tańsze i szybsze, niż wysyłanie listów poleconych.

Dobrowolnie i bezpłatnie
Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Zadaniem rejestru jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami po to, by usprawnić realizację usług i umożliwić szybką komunikację. Do tej pory przepisy na to nie pozwalały – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu „tradycyjna”, papierowa forma komunikacji.

Czy moje dane będą bezpieczne?
Dodatkowo, dzięki RDK urzędy – z wyprzedzeniem – będą mogły informować np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.

Co istotne, na podane adres email i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Nie ma więc ryzyka, że adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce. Dane z RDK można w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadku zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail, trzeba pamiętać o ich aktualizacji.

Jak przekazać dane do RDK?
Dane do rejestru można przekazać na dwa sposoby:

online – za pomocą profilu zaufanego, wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)

offline – wypełniając formularz dostępny w dowolnym urzędzie gminy

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCCK Chorzów: SZANOWNI PAŃSTWO, uczestnicy zajęć edukacyjnych oraz grup twórczych Chorzowskiego Centrum Kultury!
Następny artykułCCK Chorzów: ØRGANEK / POGO MINI TOUR 2020