Linie autobusowe, które od czerwca kursowały objazdem, 29 września wrócą do obsługi przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle. Wyjątkiem będą linie nr 18, 807 i 972, które będą obsługiwać przystanek Gołonóg Szkoła.
W środę drogowcy układali asfalt na ul. Uklańskiego (dawna Piecucha), by w czwartek móc przywrócić ją dla ruchu samochodów i autobusów. Tego dnia na stałe trasy – z obsługą przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle – wrócą linie nr 55, 140, 237, 637, 638, 690, 814, 903N i M2.
Co jednak ważne, przystanek Gołonóg Dworzec PKP obsługiwany będzie jeszcze w tymczasowych lokalizacjach, czyli na wysokości spółki Gühring oraz w pobliżu dawnego Uniwersalu.
– Na docelowych peronach [zdjęcie poniżej] autobusy będą mogły zatrzymywać się po pełnym stężeniu betonu w nowych zatokach i wybudowaniu chodnika po stronie dworca – mówi Samuel Tomczyk z firmy Drogopol, która prowadzi prace drogowe w al. Zagłębia Dąbrowskiego i na ul. Uklańskiego.
Przystanek Gołonóg Szkoła zostaje już na stałe
Przystanek Gołonóg Szkoła działa od początku czerwca. W zamyśle miał to być przystanek tymczasowy uruchomiony na czas przebudowy alei Zagłębia Dąbrowskiego i ulicy Uklańskiego. Wielu mieszkańców – m.in. z osiedla Cieszkowskiego i Górki Gołonoskiej – było jednak za tym, by pozostawić go już na stałe.
O pozostawienie przystanku na stałe oraz linie, które mogłyby się na nim zatrzymywać, w minionym tygodniu zapytał mieszkańców prezydent Marcin Bazylak. Podobne pytania zadaliśmy także na profilu miasta.
Wcześniej przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, która finansuje kursowanie metrolinii, podkreślali, że na stałą trasę – z obsługą przystanków Gołonóg Dworzec PKP i Gołonóg Osiedle – powinna powrócić linia M2. – W przypadku pozostałych linii decyzja należy do miasta i mieszkańców – podkreśla Aleksander Sobota, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Decyzja jest taka, że przystanek Gołonóg Szkoła naprzeciwko SP18 nadał będzie funkcjonował i będzie obsługiwany przez linie 18, 807 i 972.
Nowy układ komunikacyjny z rondami i tunelem pod torami
Przebudowa alei Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego jest częścią wartych 67,5 mln zł prac przy budowie nowego układu torowo-drogowego. Na stacji Dąbrowa Górnicza Gołonóg powstają dwa zewnętrzne perony oraz przejście podziemne pod torami. W miejscu istniejącego peronu zachowana zostanie rezerwa pod nowe tory kolei metropolitalnej.
Częścią nowego układu drogowego będą ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Uklańskiego oraz Parkowej i Wczasowej.
Przede wszystkim jednak przejazd przez tory zostanie zastąpiony bezpiecznym tunelem dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Projekt przewiduje także powstanie nowych chodników i dróg rowerowych.
Prace w Gołonogu mają się zakończyć w pierwszym półroczu 2023 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS