Przypomnijmy, że 5 listopada spółka Tramwaje Śląskie SA podpisała umowę z generalnym wykonawcą całej inwestycji, która jest wspólną inwestycją spółki Tramwaje Śląskie SA i miasta Bytom. Wartość inwestycji to 13,6 mln zł. Warto podkreślić, że nadzór nad przebudową skrzyżowania ul. Frycza-Modrzewskiego i Zabrzańskiej sprawuje gmina Bytom, a za modernizację torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Frycza-Modrzewskiego /na linii nr 9/ od granicy z Rudą Śląską do przystanku Szombierki Kościół nadzoruje spółka Tramwaje Śląskie SA.
Od początku zakładaliśmy, że oba zakresy chcemy wykonać w jednym czasie, najlepiej przez jednego wykonawcę. Stąd decyzja o wspólnym przetargu. Dzięki temu nie narazimy mieszkańców na podwójne utrudnienia, lecz obie inwestycje zrealizowane zostaną, jak to się mówi, za jednym zamachem – zaznacza Bolesław Knapik, prezes Zarządu Spółki Tramwaje Śląskie SA.
Przeznaczony do modernizacji odcinek obejmuje ok. 1300 metrów toru pojedynczego, głównie jednotorowej linii tramwajowej, która w większości przebiegu jest linią wydzieloną z jezdni. Nowe torowisko będzie torem klasycznym na podkładach strunobetonowych ze sprężystym mocowaniem szyn, a w miejscach przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych szyny ułożone zostaną w prefabrykowanych płytach torowych, montowane z użyciem elastycznych mas zalewowych.
W zakresie modernizacji są także m.in.: słupy i sieć trakcyjna, budowa systemu zdalnego sterowania zwrotnic, modernizacja mostu nad Bytomką oraz budowa nowych platform na przystanku Szombierki Frycza Modrzewskiego. W ramach tej inwestycji, miasto Bytom zrealizuje też przebudowę skrzyżowania ul. Frycza Modrzewskiego i Zabrzańskiej. Zakres prac obejmie przebudowę skrzyżowania aż do ul. ks. Włodarskiego.
W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie również m.in.: przebudowa zatoki autobusowej i peronu tramwajowego, przebudowa i budowa chodników, zjazdów, ciągu pieszo-rowerowego z kostki betonowej oraz wybudowana zostanie droga rowerowa, a także przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i nowa sygnalizacji świetlna. Prace obejmą również uporządkowanie zieleńców, nasadzenia drzew i krzewów oraz przebudowę odwodnienia układu drogowego.
Całkowity koszt inwestycji realizowanej przez firmę Silesia Invest wynosi 13,6 mln zł, w tym 3 mln 49 tys. zł netto to koszt zakresu drogowego, który będzie ponosić miasto Bytom. Na realizację zadania w zakresie tramwajowym wykonawca ma czas do kwietnia 2022 roku, zaś w zakresie drogowym do końca września 2021 roku.
Galeria zdjęć:
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Archiwum UM Bytom/Hubert Klimek
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS