Bardzo prosimy tych klientów, którzy przesłali swoje wnioski na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub inny adres mailowy o ponowne przekazanie ich we właściwy sposób. Jeśli ktoś chce je złożyć elektronicznie należy to zrobić za pośrednictwem naszej platformy PUE ZUS – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim.
Przypominamy, że aktualnie wnioski można składać do ZUS
• drogą elektroniczną – przez PUE ZUS
• w formie papierowej – za pośrednictwem poczty,
• osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem “Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).
Zachęcamy klientów do założenia profilu PUE. Można to zrobić bez wychodzenia z domu – przez internet – za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Jak założyć profil PUE?
Wystarczy mieć dostęp do Internetu w domu, wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego). Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie).
Można to zrobić:
• przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,
• bezpośrednio ze strony swojego banku.
Obecnie zarejestrowanych na PUE ZUS jest już 3,7 mln użytkowników.
Autor: Tomasz Sanecki
Zdjęcia: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS