A A+ A++

Pas reklamowy, szyld, a może tablica reklamowa na budynku? Dokonałeś już wyboru, a teraz zastanawiasz się jak powinna wyglądać twoja reklama, aby była zgodna z obowiązującą w Bytomiu uchwałą reklamową? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w Poradniku – Jak stosować uchwałę reklamową, który przygotowali dla przedsiębiorców pracownicy Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

– Uchwała reklamowa obowiązuje w naszym mieście od 30 stycznia br. Uchwała ma pomóc wprowadzić ład przestrzenny w mieście i umożliwić przedsiębiorcom dotarcie z informacją do klientów – mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia. – Prosimy przedsiębiorców, aby przed montażem nowych szyldów i innych reklam skorzystali z przystępnego poradnika, który przygotował Wydział Architektury. Wszelkie wątpliwości rozwieją też pracownicy Wydziału Architektury oraz biura Miejskiego Konserwatora Zabytków – podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

Skorzystaj z poradnika i znajdź najlepsze rozwiązanie reklamowania swojej działalności

Przygotowany przez pracowników Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu poradnik zawiera najważniejsze informacje dotyczące stosowania zapisów uchwały reklamowej, która weszła w życie w styczniu 2023 roku. W poradniku znajdziemy informacje m.in. o wielkości elementów reklamy, miejsca jej usytuowania, rodzaju materiałów z jakich mogą być wykonane oraz zachowania odpowiednich proporcji dla obiektów i urządzeń reklamowych, ale również jakie nośniki reklamy zostały dopuszczone w strefie wrażliwej, przyrodniczej i komercyjnej.

PORADNIK – JAK STOSOWAĆ UCHWAŁĘ REKLAMOWĄ

– Mamy świadomość, jak ważne jest dotarcie z informacją do mieszkańców, a zwłaszcza przedsiębiorców, którzy posiadają już reklamy lub planują ich umieszczenie na budynkach czy innych obiektach – mówi Bartosz Malczyk, naczelnik Wydziału Architektury Urzędu Miejskiego w Bytomiu. – Przygotowany poradnik to zestaw najważniejszych informacji, w których dodatkowo umieściliśmy wizualizacje wprowadzonych regulacji – podkreśla naczelnik Bartosz Malczyk.

Poradnik, który dostępny jest na stronie www.bytom.pl w zakładce Uchwała reklamowa i ma na celu przede wszystkim ułatwić przedsiębiorcom zastosowanie w praktyce nowych wytycznych i zasad, jakie reguluje uchwała Rady Miejskiej z 30 stycznia 2023 roku. W razie wątpliwości lub dodatkowych pytań zachęcamy również do kontaktu z pracownikami Wydziału Architektury pod nr telefonu: 32 786 83 04 lub mailowo:

Jakie zmiany wprowadza uchwała reklamowa?

Uchwalenie uchwały reklamowej ma przeciwdziałać powstawaniu chaosu reklamowego w naszym mieście. O wprowadzenie regulacji i zmian w przestrzeni miejskiej upominali się mieszkańcy Bytomia podczas spotkań w dzielnicach i konsultacji społecznych.

W podjętej 30 stycznia 2023 roku uchwale reklamowej miasto zostało podzielone na trzy strefy: wrażliwą (Śródmieście oraz najbardziej cenne zabytkowo obszary miasta), przyrodniczą (tereny zielony w Bytomiu) oraz komercyjną (pozostałe rejony miasta). Zapisy uchwały różnią się w zależności od usytuowania poszczególnych nośników reklamowych w każdej z trzech stref.

Najważniejsze zmiany, jakie wprowadza uchwała reklamowa dotyczą szyldów i reklam. W tym przypadku uchwała wyraźnie rozgranicza możliwości stosowania reklam w strefie wrażliwej i przyrodniczej oraz komercyjnej. Tym samym w strefie wrażliwej i przyrodniczej przepisy określają dopuszczalne liczby i wymiary szyldów na budynkach i ograniczają lokalizację szyldów do kondygnacji parteru, witryn oraz strefy wejściowej do budynku. Istotną i ważną kwestią, jaką zapisano w uchwale jest dopuszczenie możliwości zachowania szyldów historycznych w pierwotnych lokalizacjach.

Uchwała reklamowa obowiązuje w naszym mieście od 30 stycznia 2023 roku

Zmiany nie od razu. Są okresy dostosowawcze

Przedstawione w uchwale reklamowej regulacje dotyczą wszystkich nowo instalowanych nośników reklamowych. W przypadku istniejących reklam – przedsiębiorcy mają czas na dostosowanie ich do nowych przepisów.

W przypadku siatek i banerów reklamowych czas na dostosowanie się do nowych zapisów uchwały wynosi 12 miesięcy, szyldów – 2 lata. W przypadku pozostałych tablic reklamowych i urządzeń – w strefie wrażliwej 5 lat, a w strefach komercyjnej i przyrodniczej – 8 od daty wejścia w życie uchwały reklamowej.

Więcej informacji o zmianach wprowadzonych w uchwale reklamowej znajdziecie w zakładce – Uchwała reklamowa – jakie zmiany wprowadza w mieście

Uchwała reklamowa obowiązuje w naszym mieście od 30 stycznia 2023 roku

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Legnica: Już tylko miesiąc potrwa wystawa W świecie magicznego realizmu
Następny artykułUM Bytom: „Maskarada” w Pałacu w Miechowicach 4/08/2023