A A+ A++

Zyski znacząco zwiększyła też będąca największym sprzedawcą aut hybrydowych Toyota, która w Europie zanotowała ponad 38 proc. wzrost. Pozwoliło to Japończykom po raz pierwszy od dawna wedrzeć się na podium najchętniej kupowanych samochodów na Kontynencie.

10 najpopularniejszych marek w Europie w pierwszym półroczu 2021 (dane ACEA)

1. Volkswagen, *733,846 tys.

  1. Peugeot 423,374
  2. Toyota 386,236
  3. BMW 375,809
  4. Renault 368,798
  5. Mercedes 348,527
  6. Skoda 346,435
  7. Audi 344,586
  8. Ford 308,369
  9. Fiat 280,692

Co więcej, jeśli weźmie się pod uwagę nie tylko kraje EU i EFTA, ale także państwa Europy wschodniej (Rosja, Ukraina, Turcja, Izrael i kraje Kaukazu) to Japończycy sprzedali tu łącznie blisko 600 tys. aut, i tym samym zanotowali najlepszy wynik od 2007 r., czyli czasów sprzed wielkiego kryzysu. – Zapotrzebowanie klientów na nasze samochody utrzymuje się na wysokim poziomie, dlatego już teraz zweryfikowaliśmy plany sprzedażowe na ten rok, podnosząc je do 1,15 miliona aut. Mamy również rekordową pulę zamówień wynoszącą około 200 tys. pojazdów, które staramy się systematycznie realizować, choć momentami musimy się liczyć z zakłóceniami dostaw, które dotykają całą branżę – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Czytaj też: Niemiec być może i płacze, ale już nie sprzedaje. Polacy szukają samochodów

Najpopularniejsze samochody w Polsce.

Warto przy tym podkreślić, że na wspomniane niespełna 600 tys. samochodów hybrydy stanowiły aż 350 tys. zaś w samej Europie (UE i kraje AFTA) ten współczynnik jest jeszcze wyższy i wynosi 70 procent sprzedawanych aut.

Warto przy tym podkreślić, że na wspomniane niespełna 600 tys. samochodów hybrydy stanowiły aż 350 tys. zaś w samej Europie (UE i kraje AFTA) ten współczynnik jest jeszcze wyższy i wynosi 70 procent sprzedawanych aut.

Hybrydy windują japońskiego producenta także w Polsce, gdzie po pierwszych 6 miesiącach 2021 r. Toyota z wynikiem 12758 sztuk jest najpopularniejszą marką na rynku nowych samochodów. Na drugim miejscu uplasowała się Kia – 7088 szt., po niej, długoletni lider, czyli Skoda (6328 szt.). Czwartą pozycję zajął Volkswagen (5142 szt.). Sprzedaż ciągną modele Yaris (1 miejsce wśród najpopularniejszych aut w Polsce) i Corolla (3 miejsce). W obu przypadkach najczęściej sprzedają się napędy hybrydowe. W wypadku Yarisa to aż 72 proc. nowych aut, w Corolli 65 proc.

Czytaj też: Czy to już czas na narodowy program samochodowy?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNielegalne automaty do gry zatrzymane w Nowym Targu
Następny artykułGdynia portem instalacyjnym offshore. Rząd pracuje nad kluczową uchwałą