Google i Amazon są najczęściej wykorzystywanymi markami w atakach phishingowych. Rośnie też liczba ataków tego typu dokonywanych za pomocą złośliwych e-maili – stanowią już jedną czwartą całej puli.
W II kw. 2020 wg raportu Check Point Software Technologies, Google i Amazon były najczęściej naśladowanymi markami w próbach phishingu. Apple, który był najczęściej wykorzystywany w I kw. br. spadł na 7. pozycję.
W sektorze mobilnym najczęściej wykorzystywana w atakach phishingowych jest marka Facebook, na drugim miejscu znalazł się WhatsApp.
Zobacz również:
Phishing jest wykorzystywany w większości cyberataków. Wg szacunków raportu Verizon, jest punktem wyjścia dla ponad 90% prób wszystkich cyberataków a jedna trzecia rzeczywistych naruszeń danych dotyczy właśnie phishingu.
Technologie, bankowość i media społecznościowe to sektory, które hakerzy wykorzystują w swoich działaniach najchętniej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS