A A+ A++

Analitycy BGK przypuszczają, że rozwijanym segmentem przewozów będzie transport intermodalny i wskazują, że już pod koniec 2023 roku w trybie próbnym rozpoczęto przewozy intermodalne: Kijów – Budapeszt oraz Kijów – Kowno. Do września 2024 roku UZ ma uruchomić 18 tras intermodalnych w kierunku państw UE. 

BGK przypomina, że latem planowane jest uruchomienie regularnej trasy intermodalnej pomiędzy Ukrainą a Duisburgiem. Liderzy rynku przewozów intermodalnych w Ukrainie to: Liski, Laude Smart Intermodal, Levada-Cargo (współwłaściciel terminalu w Mostyskach II), N’UNIT (terminale w: Kijowie, Dniepr, Charkowie – główny generator kontenerów do terminali w Mostyskach II). 

Nowe terminale i tory

Na granicy z Polską infrastrukturę przeładunkową rozbudowuje m.in. PKP LHS, która w I półroczu przewiozła ponad 6 mln ton ładunków, o 29 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2023. 

Czytaj więcej

Ostatnia szansa dla polskiej kolei

Na początku lipca br. PKP LHS zakończyła projekt „Przebudowy układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS” oraz „Rozbudowę stacji Hrubieszów LHS – etap II”. Na stacji Zamość Bortatycze LHS wybudowała tor wyładunkowy. 

Inwestuje także Laude Smart Intermodal. – Ukraina jest dla nas niezwykle interesującym rynkiem. Aktywnie uczestniczymy w jego rozwoju – bez względu na ograniczenia, które są wynikiem wojny – posiadamy 70% udziału w rynku przewozów intermodalnych w Ukrainie. To najlepszy dowód na to, jak traktujemy ten rynek i jakie ma dla nas znaczenie. Oczywiście w procesie przewozów wykorzystujemy i to, że posiadamy najnowocześniejszy terminal przeładunkowy na styku Polski, czyli patrząc szerzej Unii Europejskiej i Ukrainy – zaznacza Witczak. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadeon 880M – ASUS zdradza wydajność słabszego iGPU nowej generacji
Następny artykułCoraz więcej cudzoziemców pracuje na czarno