Sytuacja zdenerwowała polskich przewoźników, którzy zablokowali terminal w Dorohusku, domagając się przywrócenia zezwoleń w przewozach między Polską i Ukrainą. Blokada w Dorohusku zmniejszyła przepustowość granicy o tysiąc samochodów na dobę, przepuszczane jest 5 ciężarówek na godzinę. – Ukraina złamała umowę z Unią Europejską o przewozach drogowych, o czym zawiadomiłem Komisje Europejską. Jeżeli nie uda się przywrócić zezwoleń, zamykam firmę. Mam 6 aut i wszystkie sprzedam. Będą mnie utrzymywać podatnicy – ostrzega Białasz.
Czytaj więcej
Problem polskich przedsiębiorców pogłębiony jest przez słaby popyt w Europie Zachodniej. Jest wyraźnie mniej ładunków, co odbija się na stawkach rynku chwilowego, które spadły w pierwszym kwartale br. o 7,5 proc. w stosunku do ostatniego kwartału 2022 roku, do 132,5 punktu, wyliczają firmy upply i Ti zajmujące się analizą rynku transportowego. Jest to drugi z rzędu kwartał spadków i taka sytuacja miała ostatnio miejsce w drugim kwartale 2020 roku. Ceny chwilowe pociągnęły za sobą ceny kontraktowe, które w ostatnim kwartale zmalały o 2,8 proc. kwartał do kwartału, do 127,2 punktów.
Powodem jest wysoka inflacja, która ograniczyła spożycie w ostatnim kwartale (licząc rok do roku) w Niemczech o 6 proc., we Francji o 3,9 proc., we Włoszech o 2,8 proc. i w Wielkiej Brytanii o 4,3 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS