A A+ A++
Końcem ubiegłego tygodnia, do łańcuckiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu łańcuckiego, który padł ofiarą oszustwa. Z mężczyzną skontaktował się rzekomy “pracownik banku”, informując o próbie nieautoryzowanej transakcji na jego koncie bankowym.

Ukradli ponad 100 tysięcy złotych

Podczas rozmowy, oszust przekonał pokrzywdzonego o konieczności instalacji telefonicznej aplikacji, zalogowaniu się do konta oraz wykonaniu operacji, które miały na celu zabezpieczyć jego pieniądze. Wskazany program dał przestępcy zdalny dostęp do telefonu i konta ofiary, a tym samym możliwość kradzieży ponad 100 tysięcy złotych.

Policja po raz kolejny przypomina, aby zachować czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, że pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniając na wcześniejsze połączenie.

KPP Łańcut
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBolidy nie będą lżejsze
Następny artykułRekordowa cena za konsolę PS5 Slim z napędem – już za około 2 tysiące złotych!