A A+ A++

Zainstalowanie w aucie oprogramowania zmieniającego, w zależności od temperatury otoczenia i wysokości nad poziomem morza, poziom emisji spalin jest sprzeczne z prawem unijnym – uznał w opublikowanej w czwartek opinii rzecznik generalny Trybunału Sprawiedliwości UE Athanasios Ranttos.

“Zainstalowanie takiego urządzenia nie może być uzasadnione zabezpieczeniem silnika przed uszkodzeniem lub wypadkiem ani zapewnieniem bezpiecznego użytkowania pojazdu, jeżeli służy ono głównie ochronie elementów takich jak zawór EGR  i filtr cząstek stałych” – doprecyzował przedstawiciel TSUE.

Opublikowana opinia dotyczy trzech spraw rozpatrywanych obecnie przez Trybunał –  C-128/20 GSMB Invest, C-134/20 Volkswagen i C-145/20 Porsche Inter Auto i Volkswagen. We wszystkich chodzi o zakup pojazdów z silnikiem Diesla wyposażonych w oprogramowanie, które w określonych warunkach temperaturowych i wysokości nad poziomem morza, na której porusza się pojazd, ogranicza zmniejszenie emisji tlenków azotu.

W pierwszej ze spraw (C-128/20), w następstwie aktualizacji oprogramowania zintegrowanego ze sterownikiem silnika oczyszczanie spalin jest wyłączane w temperaturze zewnętrznej poniżej 15 stopni C i w temperaturze zewnętrznej powyżej 33 stopni C, a także na wysokości poruszania się pojazdu wynoszącej powyżej 1000 metrów nad poziomem morza (tzw. okno termiczne). Poza tym oknem, w przedziale 10 stopni C, i powyżej wy … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMilionowe wyłudzenia, oszustwa a w tle dwa niewyjaśnione zgony
Następny artykułMuzeum Dziedzictwa Kresów Dawnej Rzeczypospolitej