– Naturalnie jesteśmy zadowoleni z debiutu. Cieszymy się z dużego zainteresowanie inwestorów naszymi akcjami – mówi w rozmowie z „Forbesem” Krzysztof Bajołek, założyciel i prezes Answear.com. – Pokazuje to, że nasza wycena była atrakcyjna w porównaniu do skali naszego biznesu i perspektyw rozwoju – dodał.
Sklepy online w siedmiu krajach
Answear.com wystartował w 2011 r. Zaczęło się od sprzedaży znanych marek. Początkowo sklep online stworzony przez Krzysztofa Bajołka działał jedynie w Polsce. Kolejna lata przyniosły ekspansję zagraniczną w naszej części Europy (podmioty należące do spółki znajdziemy w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Ukrainie).
Jak informuje firma, sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach. Firma zatrudnia ok. 500 osób, a liczba aktywnych klientów wynosi ponad 1 mln.
Pandemia i koronakryzys nie zaszkodziły spółce. Wstępne szacunki wskazują, że przychody firmy za cały 2020 r. wyniosły 408 mln zł i są wyższe o 31 proc. rok do roku.
Po ubiegłorocznym debiucie Allegro, jasne było, że kolejne firmy z sektora e-commerce pójdą za ciosem i skierują swój wzrok w stronę GPW. Krzysztof Bajołek pytany przez nas na jesieni ubiegłego roku o giełdowe plany mówił, że debiut na przełomie 2020 i 2021 roku jest dobrym momentem.
– W USA czy w Europie Zachodniej spółki zajmujące się handlem internetowym mocno podrożały i zwiększyła się ich kapitalizacja – mówił w wywiadzie towarzyszącym III edycji plebiscytu BrandMe CEO. Jego słowa potwierdza chociażby rzut okiem na kurs akcji Amazona i stan majątku Jeffa Bezosa.
Debiut na GPW i dalsza ekspansja
Krzysztof Bajołek zapewnia nas teraz, że jego spółka podchodzi do debiutu „z dużym spokojem”. – Na notowania patrzymy w perspektywie długoterminowej i w takim horyzoncie zachęcamy również inwestorów do analizowania naszych walorów. Mamy określoną strategię r … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS