A A+ A++

Głównym celem programu jest zwiększenie poziomu nauczania programowania w szkołach podstawowych, tak by w niedalekiej przyszłości była to umiejętność tak powszechna i popularna, jak czytanie czy pisanie. Realizowany jest zgodnie z podstawą programową informatyki.

Lekcje programowania na wysokim poziomie

To kolejny element nowoczesnej edukacji, który wdrażamy we wrocławskich placówkach. Dobrze wiemy, jak we współczesnym świecie ważne i cenne są umiejętności związane z programowaniem. Dlatego zależy nam na jak najwyższym poziomie nauki informatyki w szkołach. We Wrocławiu program ten będzie realizowany w 15 szkołach podstawowych. Weźmie w nich udział ok. 3,5 tysięcy uczniów klas 4-6 i blisko 30 nauczycieli.

Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia

„Programowanie = Nasz Drugi Język” – to przede wszystkim ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie zadań programistycznych), podczas których uczniowie uczą się nie tylko programowania, ale także logicznego myślenia. Przy okazji podnoszą również swoje umiejętności w rozwiązywaniu problemów czy czytaniu ze zrozumieniem.

Informatyka i programowanie to przyszłość. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że nasza szkoła dołączyła do tego projektu, który jest także elementem wyrównywania szans w nauce programowania wśród uczniów szkół podstawowych. W ciągu roku ok. 70% wszystkich lekcji informatyki w klasach 4-6 będzie realizowanych zgodnie z założeniami nowego programu. Dopiero po jego realizacji nauczyciel będzie poruszał z uczniami inne tematy związane z informatyką.

Paweł Minorowicz, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 60 przy ul. Cynamonowej we Wrocławiu

Poziom trudności zadań dopasowany jest do możliwości i potrzeb uczniów poszczególnych poziomów klas.

Co ważne, jest to projekt kompletny, bo obejmuje nie tylko kwestie nauczenia uczniów programowania, ale także dostęp do platformy cyfrowej, szkolenie i całoroczne wsparcie nauczycieli w realizacji lekcji informatyki.

Ewa Szczęch z Departamentu Edukacji UMW

Zobacz również

Szkoły z Wrocławia, biorące udział w projekcie

  • Szkoła Podstawowa nr 3
  • Szkoła Podstawowa nr 6
  • Szkołą Podstawowa nr 9
  • Szkoła Podstawowa nr 30
  • Szkoła Podstawowa nr 51
  • Szkoła Podstawowa nr 63
  • Szkoła Podstawowa nr 76 z Oddziałami Sportowymi
  • Szkoła Podstawowa nr 77
  • Szkoła Podstawowa nr 83
  • Szkołą Podstawowa nr 84
  • Szkoła Podstawowa nr 99
  • Szkoła Podstawowa nr 113
  • Szkołą Podstawowa nr 67
  • Szkoła Podstawowa nr 11
  • Szkoła Podstawowa nr 60

Nauczyciele informatyki przejdą szkolenie

W tym roku szkolnym każdy nauczyciel biorący udział w programie, rozpocznie stacjonarne szkolenie (16h). Przez cały rok będzie też objęty zawodowym wsparciem online, przygotowującym do realizacji danego materiału podczas lekcji informatyki. Otrzyma też niezbędne materiały dydaktyczne, podręcznik, filmiki instruktażowe i scenariusze lekcyjne oraz dostęp do platformy cyfrowej.

Inwestycja w nauczycieli to najlepsza inwestycja w przyszłość polskich uczniów. Każda złotówka wydana na edukację polskich dzieci to nie danina, ale inwestycja w nasz rozwój gospodarczy. Rok temu przedstawiliśmy ambitny plan 5-letni, który doprowadzi do powszechnej edukacji programistycznej. Rozszerzenie w tym roku programu z 4 do 100 gmin to realizacja drugiego etapu. Polska ma szansę stać się pierwszym krajem na świecie, w którym wszyscy absolwenci szkoły podstawowej znają podstawy programowania. Musimy myśleć o programowaniu nie jako o zawodzie, ale jako o fundamentalnej umiejętności.

Miron Mironiuk, inicjator programu, współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji w zakresie Grupy roboczej PL AI Sztuczna Inteligencja dla Polski

Umiejętności uczestników projektu będą monitorowane, by regularnie sprawdzać postępy uczniów.

Pilotaż odniósł sukces

Jak mówią realizatorzy projektu – pilotaż przeprowadzony w Chełmie, Sycowie, Zduńskiej Woli i Warszawie, wskazuje na ogromny sukces inicjatywy. Aż 80% uczniów zrealizowało program, osiągając wyniki bardzo dobre i dobre, jednocześnie zdobywając płynność w nowym języku – języku programowania. Dodatkowo 6-klasiści w znaczący sposób poprawili umiejętność czytania ze zrozumieniem, co potwierdziło niezależne badanie. 

W nowym roku szkolnym program obejmie 50 tys. dzieci ze 100 gmin w całej Polsce (w tym miasto Wrocław).

Pomysłodawcą tej społecznej inicjatywy – „Programowanie = Nasz Drugi Język” jest urodzony we Wrocławiu Miron Mironiuk, założyciel Cosmose AI. Zatrudnia światowej klasy specjalistów w swoich biurach w Paryżu, Warszawie, Singapurze, Hongkongu, Szanghaju i Tokio, w tym polskich zwycięzców międzynarodowych konkursów programistycznych ACM ICPC i IOI.


Zobacz również


Źródło: Urząd Miejski Wrocławia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpr. 93/2024 – Dostawa artykułów żywieniowych na potrzeby Przedszkola nr 7 w Zalesiu Górnym
Następny artykuł“Obcy są wśród nas”. Rozprzestrzeniają się po Polsce