Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 33 w Miechowicach wzięli udział w innowacyjnym projekcie, który łączy edukację z ekologicznymi działaniami. Realizacja Ogrodów Deszczowych GZM to krok w stronę zwiększenia świadomości na temat bioróżnorodności oraz znaczenia adaptacji do zmian klimatycznych.
Ogrody Deszczowe – Nowa Inicjatywa Edukacyjna
W dniu 17 września w Miechowicach miały miejsce warsztaty, które wprowadziły uczniów w tematykę ogrodów deszczowych. Szkoła Podstawowa nr 33 znalazła się w gronie dziesięciu placówek, które uczestniczą w tym edukacyjnym projekcie. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie korzyści niesie ze sobą zakładanie ogrodów deszczowych, zarówno dla środowiska, jak i dla lokalnej społeczności. Te innowacyjne przestrzenie mają na celu nie tylko retencję wody, ale także zwiększenie bioróżnorodności w miastach.
Teoria i Praktyka – Zajęcia w Terenu
Warsztaty składały się z dwóch głównych części: teoretycznej oraz praktycznej. W pierwszej części uczniowie poznali zasady działania ogrodów deszczowych oraz ich rolę w adaptacji do zmian klimatycznych. Dowiedzieli się, jak te zielone przestrzenie pomagają w zarządzaniu wodami opadowymi i jakie korzyści przynoszą dla lokalnej flory i fauny. W ramach drugiej części, pod okiem eksperta, uczniowie mieli szansę na zakładanie własnych ogrodów deszczowych w donicach oraz zbiornikach, co było nie tylko pouczające, ale również niezwykle satysfakcjonujące.
Edukacja Ekologiczna – Klucz do Zrównoważonego Rozwoju
Projekt Ogrodów Deszczowych GZM to nie tylko innowacyjne podejście do edukacji, ale także element szerszej strategii mającej na celu poprawę gospodarowania wodami opadowymi w miastach. Pierwsza edycja programu zakończyła się w maju bieżącego roku, a wzięło w niej udział dziewięć placówek oświatowych z ośmiu miast, przyciągając ponad 225 uczestników. Takie inicjatywy mają na celu wzbudzenie zainteresowania mieszkańców w zakresie błękitno-zielonej infrastruktury oraz jej roli w przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatycznych.
Urząd Miejski Bytom
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS