BAKCYL to projekt edukacyjny, którego celem jest podnoszenie poziomu wiedzy dzieci i młodzieży z zakresu finansów i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz inspirowanie świadomych działań i budowanie właściwych postaw w zakresie przedsiębiorczości. Jest jednym z największych programów edukacji finansowej w Europie – „Bankowcy dla Edukacji”. Projekt realizowany jest dla szkół przez sektor bankowy we współpracy z samorządami. O jego atrakcyjności decydują różne formy działań: lekcje, spotkania inspiracyjne, warsztaty z ekspertami, konkursy. Patronat honorowy nad programem pełnią Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Finansów.
W tym roku również nasza szkoła w Szczuce dołączyła do tego projektu. Uczniowie klasy VII i VIII wzięli udział w trzech lekcjach online prowadzonych przez pracowników banków.: „Twoje pieniądze”, „Od oszczędzania do inwestowania”, „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni” oraz obejrzeli cykl 19 prezentacji w postaci krótkich filmów przygotowanych przez NBP – Portal Edukacji Ekonomicznej, np. Historia pieniądza; Wolny rynek; Kurs walutowy. Gospodarka rynkowa;
Wszyscy uczniowie z klas IV – VIII obejrzeli też na zajęciach z wychowawcą film interaktywny “CYFROWO I BEZPIECZNIE. A Ty jak wybierzesz?” W filmie tym uczniowie kierowali losem bohaterów, dokonując wyborów.
Szkoła wzięła też udział w Europejskim Quizie Finansowym, konkursie wiedzy z zakresu finansów i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, którego uczestnikami są uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych. Projekt został zainicjowany przez Europejską Federację Bankową. Organizatorem Konkursu w Polsce jest Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich.
Szkołę Podstawową w Gortatowie z siedzibą w Szczuce reprezentowały dwa zespoły: Amelia Kowalska i Wit Biner oraz Jakub Berent i Kacper Laps. Oba nasze zespoły zostały laureatami etapu wojewódzkiego i będą reprezentować województwo kujawsko – pomorskie w półfinale konkursu ogólnopolskiego.
Więcej na: https://eqf.wib.org.pl/etap-wojewodzkie-16/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS