A A+ A++
Czy siedem dni może odmienić nas nie do poznania? Okazuje się, że tak! Przekonało się o tym 25 uczniów i czterech nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 4 im.Jana Pawła II w Łańcucie, uczestnicząc w projekcie międzynarodowym finansowanym przez Erasmus+, z funduszy FERS (Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego). Uczniowie podjęli eko-wyzwanie, które zmieniło ich nastawienie do codziennych nawyków.

Uczniowie SP4 w Łańcucie podjęli eko-wyzwanie we Włoszech

Uczniowie pojechali w dniach 7 – 14 czerwca do urokliwego miasta Udine we Włoszech, w którym poznali swoich rówieśników ze szkoły partnerskiej Instituto Volta i zaangażowali się wspólnie w realizację siedmiodniowego projektu zatytułowanego “Podejmij eko-wyzwanie”. Cały program został dostosowany do tego, by młodzież pozyskała informacje związane z przyjaznymi środowisku praktykami. Podzielona na grupy projektowe przygotowała w rezultacie prezentacje poszerzające wiedzę na temat podejścia do zagadnień ekologii we Włoszech.

– Siedem dni wystarczyło, by zwiedzić wiele miejsc, które mogą służyć za wzór zrównoważonego podejścia do środowiska naturalnego mówi Diana Kisała, nauczycielka SP4 w Łańcucie, która uczestniczyła w mobilności jako opiekunka dzieci. Odwiedziliśmy np. stowarzyszenie promujące w społeczeństwie recykling mebli, muzeum, w którym dowiedzieliśmy się, jak tworzyć zabawki z przeróżnych odpadów czy tradycyjny targ, na którym wystawiają swoje ekologiczne produkty lokalni rolnicy. Nawet podczas zwiedzania Wenecji dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat tego, jak to miasto radzi sobie z utrzymywaniem czystej wody, oszczędzaniem jej czy segregowaniem śmieci. –

Każdego dnia zajęcia wyglądały inaczej. Uczniowie brali udział w wykładach włoskich ekspertów, zajęciach warsztatowych czy wycieczkach do miejsc, w których poszerzali swoją eko-wiedzę. Uczestniczyli także w lekcjach j. włoskiego, a angielski ćwiczyli poprzez wypracowywanie rezultatów projektu, rozmowy z włoskimi uczniami i nauczycielami oraz przedstawicielami firm i miejsc, które odwiedzali. Efekty ich pracy projektowej to przygotowane w międzynarodowych grupach prezentacje na temat włoskich zrównoważonych przedsiębiorstw i miast, których eko-praktyki są godne naśladowania. Program mobilności wypełniony był nie tylko zajęciami projektowymi, ale także poznawaniem okolicznych atrakcji i spacerami w ciekawe przyrodniczo miejsca. Tym samym, w zaledwie siedem dni, uczniowie SP4 w Łańcucie wrócili odmienieni. Nie tylko podnieśli umiejętności posługiwania się językami obcymi oraz umiejętności cyfrowe, ale stali się przy tym bardziej świadomymi Europejczykami z umysłami otwartymi na zmiany.

– Udział w projektach finansowanych przez Erasmus+ to dla nas ogromnie cenne doświadczenie i okazja nie tylko uatrakcyjnienia edukacji w szkole, ale też możliwość wyrównywania szans edukacyjnych uczniów, którzy – z przyczyn społecznych czy ekonomicznych – nie mogą sobie pozwolić na dokształcanie we własnym zakresie mówi Małgorzata Kuźmicz, koordynatorka europejskich projektów w SP4 w Łańcucie. To jest jednocześnie dla naszej placówki rozgrzewka przed tym, co czeka nas w najbliższych latach. Otrzymaliśmy bowiem akredytację Programu Erasmus+ z sektora Edukacja Szkolna, co pozwoli nam do 2027 roku realizować spójny plan unowocześniania szkoły w oparciu m.in. o międzynarodowe mobilności.-

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułБельгія за допомогою українського бізнесу модернізує першу пошкоджену через війну школу
Następny artykułГучна справа. Дві нардепки звернулися до Тищенка з вимогою