Grupa uczniów „EcoVolt” ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Otwocku przystąpiła do projektu edukacyjnego „Postaw na Słońce”. Młodzież zdobyła wiedzę na temat odnawialnych źródeł energii (OZE) i teraz stara się, żeby znalazły się one w ich szkole
W dobie kryzysu klimatycznego takie inicjatywy są bezcenne. Uczą bowiem młodych, jak zadbać o lepszą przyszłość. Uczniowie z grupy „EcoVolt” zyskali wiedzę dotyczącą problemów związanych z wyczerpywaniem się surowców, z których energia jest pozyskiwana, dowiedzieli się, jaki jest wpływ tego zjawiska na środowisko i jakie są społeczne skutki jego zanieczyszczania. Poznali efektywność energetyczną OZE i możliwości wsparcia finansowego dla mikroinstalacji.
– W drugim etapie konkursu przystąpiliśmy do części badawczej. Korzystając z udostępnionych w projekcie kalkulatorów, opracowaliśmy raporty energetyczne dla trzech domów oraz budynku naszej szkoły. Uwzględniając zużycie energii w poszczególnych pomieszczeniach, wskazaliśmy te najbardziej energochłonne. Następnie przygotowaliśmy schematyczne plany budynków z naniesionymi na dachu panelami fotowoltaicznymi. Podjęte przez nas działania znacząco wpłynęły na naszą wiedzę. Informacjami dzielimy się z innymi: społecznością szkolną, rodzicami, dyrekcją szkoły i władzami miasta oraz mieszkańcami Otwocka i okolic, zachęcając do stosowania nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań – podkreślają młodzi aktywiści ze Szkoły Podstawowej nr 12.
Efekty ich pracy spotkały się z zainteresowaniem władz miasta i nabierają realnych kształtów. Grupa spotkała się z wiceprezydentem Pawłem Walo i przedstawiła mu wyniki badań wraz z wnioskiem o instalację paneli fotowoltaicznych na budynku szkoły. Uczniowie otrzymali obietnicę, że pracownicy urzędu przeanalizują zasadność takiej inwestycji.
pds
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS