A A+ A++

Warszawska uchwała krajobrazowa, która została przyjęta przez radnych w połowie stycznia br., została unieważniona przez wojewodę mazowieckiego. Jego zdaniem naruszony został tryb podjęcia nowych przepisów.

W połowie stycznia br. warszawscy radni przegłosowali uchwałę krajobrazową, dzięki której wyeliminowane zostałyby szpecące reklamy w przestrzeni miejskiej. Jednak pewne zastrzeżenia do nowych przepisów miał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – zdaniem instytucji, uchwała mogłaby doprowadzić do monopolu jednej spółki – AMS – która jest obecnie jedynym dostawcą treści na przystankach komunikacji miejskiej, co tym samym wyeliminowałoby z rynku wiele firm z branży reklamowej.

Ostatecznie warszawska uchwała krajobrazowa została unieważniona przez wojewodę mazowieckiego – Konstantego Radziwiłła. Decyzja ta została umieszczona w dzienniku urzędowym województwa mazowieckiego. Jako uzasadnienie wojewoda podał, że naruszony został tryb podjęcia uchwały, bowiem po wprowadzeniu licznych zmian w jej treści podczas sesji Rady Warszawy, nie została ona następnie uzgodniona m.in. z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. „Owe zmiany skutkowały radykalną zmianą sytuacji wielu podmiotów” – dodano jeszcze w uzasadnieniu.

Tym samym, z dniem doręczenia rozstrzygnięcia nadzorczego w sprawie uchwały krajobrazowej, jej wykonanie zostało wstrzymane. Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski, zapowiedział, że władze miasta analizują uzasadnienie i prawdopodobnie w najbliższych dniach będą kierować do Rady m.st. Warszawy „propozycję zaskarżenia decyzji Wojewody”. 

PS

Mimo że w gdańskiej uchwale krajobrazowej zawarto konkretne wytyczne dotyczące reklam w przestrzeni publicznej, wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem stworzenia takich kreacji, które nie łamałyby przepisów. Z pomocą przychodzi Szkoła Szyldu, którą tworzą trójmiejscy artyści plastycy.

PS2

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS3

Coraz więcej polskich miast walczy ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej. Niesamowite efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej mogą zauważyć już m.in. mieszkańcy Gdańska – od 2018 roku zniknęło stamtąd już ponad 500 wielkoformatowych billboardów oraz banerów. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWYRÓWNYWANIE RÓŻNIC W MAŁOPOLSCE
Następny artykułJutro w całym kraju Policja przeprowadzi akcję „Prędkość”