A A+ A++

Assassin’s Creed Shadows jeszcze nie zadebiutował, a już wywołał burzę, w której centrum znalazły się postacie reprezentujące różnorodność i inkluzywność. Twórcy bronią swojej wizji. Podkreślają, że różnorodność jest fundamentem serii, a nie współczesnym kaprysem.

W skrócie:

  • Assassin’s Creed Shadows spotkał się z falą hejtu za wybór bohaterów, w tym historycznej postaci czarnoskórego samuraja Yasuke. Twórcy odpowiedzieli obszerną obroną swojej wizji.
  • Szef serii Marc-Alexis Coté wyraził zdecydowane poparcie dla różnorodności i inkluzywności w grach. Podkreślił, że Assassin’s Creed od zawsze dążył do historycznej autentyczności i różnorodności.
  • Ubisoft stoi murem za zespołem kreatywnym, mimo trudnej sytuacji, w której personalne ataki i dezinformacja próbują podważyć zasady leżące u podstaw serii Assassin’s Creed.

W Assassin’s Creed Shadows burza wybuchła na długo przed premierą, a jej epicentrum to wybór dwóch głównych bohaterów: fikcyjnej japońskiej wojowniczki Naoe oraz historycznego, czarnoskórego samuraja Yasuke. Marc-Alexis Coté, szef całej serii Assassin’s Creed, wziął sprawy w swoje ręce i po raz pierwszy publicznie odpowiedział na zarzuty – od ataków o polityczne intencje twórców po personalne oskarżenia wobec zespołu kreatywnego.

Podczas londyńskiego spotkania zorganizowanego przez BAFTA Coté podkreślił, że różnorodność i inkluzywność nie są nowymi elementami w Assassin’s Creed. “Staramy się pokazać całą paletę ludzkiej historii, przez co jest ona z natury różnorodna” – powiedział Coté. Przywołał tu takie postacie jak Altaïr z Bliskiego Wschodu, Aveline z Louisiany, Ratonhnhaké z plemienia Mohawk, aby udowodnić, że od samego początku seria oferowała bohaterów różnych narodowości, płci i kultur. W Assassin’s Creed Shadows twórcy postanowili wyeksponować Yasuke, który rzeczywiście żył w XVI-wiecznej Japonii. Pomimo że jest to fakt historyczny, postać ta wzbudziła kontrowersje wśród części odbiorców, a sama obecność Naoe jako silnej wojowniczki również nie przeszła bez echa – negatywnego.

To, co jednak najbardziej niepokoi, to skala i forma ataków na twórców. Coté podkreślił, że zespoły kreatywne nie tylko stawiają czoła fałszom i półprawdom, ale też muszą radzić sobie z personalnymi napaściami. “Kiedy ich [twórców] praca, w którą wkładają serce, zostaje przedstawiona jako coś dzielącego ludzi, może to być wręcz dewastujące” – powiedział. Wypowiedź była skierowana także do osób krytykujących Assassin’s Creed Shadows za rzekome polityczne motywy. “Nasze historie opierają się na autentyczności i różnorodności, a nie na współczesnych agendach politycznych” – dodał stanowczo.

Wydawać by się mogło, że firma odpowiednio przygotowała się na reakcje publiczności, zwłaszcza że prezes Ubisoftu, Yves Guillemot, już wcześniej wskazywał na ryzyko polaryzacji opinii, a także przeprosił społeczność japońską za pewne elementy w materiałach promocyjnych gry. Nie zatrzymało to jednak rosnącej fali krytyki i hejtu, szczególnie w mediach społecznościowych. Przywołując przykład Yasuke, Coté przypomniał, że historia zna postacie, które, łamiąc społeczne normy, stawały się bohaterami i symbolem różnorodności. Assassin’s Creed czerpie z tej rzeczywistości.

Ubisoft jednak nie przestaje dążyć do dialogu. Coté powiedział, że chociaż ataki nieprzyjemne, ale konstruktywna krytyka pozostaje dla twórców cenna, bo pomaga ewoluować i tworzyć lepsze gry. Dodał, że niestety coraz trudniej jest wyłapać autentyczne opinie wśród nieuzasadnionych zarzutów, a at … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJest nadzieja dla narciarzy. Znaleźli sposób, jak zatrzymać zimę na stokach
Następny artykułВ Норвегии удалили у мужчины опухоль весом 27 кг.