A A+ A++

I podkreśla, że chciałby wdrożyć takie maszyny na lotniskach, dworcach oraz w szpitalach w naszym kraju. Nie ukrywa przy tym, że „uberomaty” miałyby otworzyć gigantowi drogę do pozyskania całkowicie nowych użytkowników, odbiorców dziś wykluczonych cyfrowo. – To rozwiązanie, które daje dostęp do naszej platformy i umożliwia zamówienie przejazdu bez konieczności posiadania aplikacji. Zatem jest to narzędzie dające nam szansę dotrzeć do zupełnie nowego klienta: osób starszych, mniej zaawansowanych cyfrowo – wylicza nasz rozmówca.

Eksperci wskazują, że grupa seniorów to dziś dla firm technologicznych olbrzymi, ale często niewykorzystany potencjał.

Jak dotrzeć do klientów wykluczonych cyfrowo

W Polsce jest blisko 10 mln osób w wieku 60+, a – jak wynika z raportu Digital Poland – aż 37 proc. badanych z tej grupy uznaje korzystanie z technologii cyfrowych i internetu za zbyt skomplikowane. Analitycy nie mają wątpliwości, że poziom zaawansowania cyfrowego wśród polskich seniorów jest wciąż niedostateczny. Badania pokazują bowiem, iż tylko 6 proc. osób w wieku senioralnym korzysta z komputera; choć telefonów komórkowych używa 57 proc. osób starszych, to w niemal co drugim przypadku nie chodzi o nowoczesny smartfon, lecz aparat klawiszowy. Pod względem umiejętności cyfrowych nasz kraj wśród państw Unii Europejskiej zajmuje niechlubne trzecie miejsce od końca. Wedle Eurostatu tylko 44 proc. naszych rodaków posiada podstawowe kompetencje w tym zakresie, gdy unijna średnia jest na poziomie 56 proc. Ten odsetek jest jeszcze niższy w przypadku seniorów – takie podstawowe umiejętności ma 13 proc. z nich. Można mówić więc o wykluczeniu cyfrowym seniorów. Zresztą Fundacja Digital Poland przekonuje, że wiek jest jednym z podstawowych czynników owego wykluczenia, o czym świadczy fakt, iż ledwie 30 proc. Polaków powyżej 60. roku życia korzysta z internetu. Ale biznes zaczyna wreszcie doceniać tę grupę.

37 proc.

polskich seniorów uznaje korzystanie z technologii cyfrowych

za zbyt skomplikowane – podaje Digital Poland

– Usługi technologiczne często projektowane są z myślą o pokoleniu Y oraz młodszych, a dojrzali odbiorcy są bagatelizowani. Ale w 2050 r. mieszkańcy powyżej 65. roku życia będą stanowić już jedną trzecią ludności Polski, stąd seniorzy zdecydowanie powinni być atrakcyjną grupą odbiorców dla wielu firm. Coraz więcej organizacji dostrzega potencjał tej grupy demograficznej, … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDefinicja budowli kiepsko zaprojektowana
Następny artykułŚmierć filmowych złych bohaterów, która dała widzom wielką satysfakcję