A A+ A++

Zasady reklamowania produktów i usług zmieniają się razem z nami. Im więcej zmian w kulturze i samym społeczeństwie, tym bardziej widoczne są one w spotach i na bannerach. Podobnie jest z artykułami sponsorowanymi – ich treść powinna być nie tylko dopasowana do branży, lecz także do aktualnych trendów. Co jeszcze można zrobić, aby uatrakcyjnić przekaz reklamowy?

W świecie przesyconym informacjami należy walczyć o uwagę klienta głównie jakością oferowanych treści. Dlatego też marketerzy prześcigają się w tworzeniu coraz atrakcyjniejszych form contentowych. Dzięki nim przekaz reklamowy stał się znacznie bardziej interesujący i zróżnicowany.

Odpowiadaj na potrzeby

Każdy artykuł sponsorowany powinien odnosić się do cechy produktu lub usługi, która jest promowana jako główna zaleta. Nie oznacza to jednak, że treść ma skupiać się na chwaleniu marki czy jej wytworów. Taki przekaz może od razu odstraszyć konsumentów swoją nachalnością, dlatego warto postawić np. na potrzebę, którą może mieć potencjalny klient, a na którą odpowiedź stanowi nasz produkt. Dzięki temu marka staje się wsparciem i pomocą w poszukiwaniu rozwiązania nurtującego internautę problemu.

Potencjalny nabywca oczekuje od autora artykułu sponsorowanego rzetelności w ocenie i poszerzenia informacji na temat tego, co już wie o temacie tekstu lub posta. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na wartość merytoryczną treści. Nie każdy artykuł musi mieć wydźwięk specjalistyczny, jednak nie należy dopuszczać do sytuacji, kiedy tekst niczego nie wnosi.

Atrakcyjny wizualnie artykuł sponsorowany

Nie da się ukryć, że w ostatnim czasie badania odbiorców reklam wskazują na fakt, iż znacznie bardziej cenią oni sobie krótkie, chwytliwe treści niż długie teksty. Dlatego też w wielu przypadkach jako uzupełnienie artykułu sponsorowanego świetnie sprawdzi się infografika.

Atrakcyjne wizualnie posty z zamieszczonymi informacjami, statystykami lub zabawnymi ilustracjami sprzedają niektóre produkty lepiej niż tradycyjnie przedstawiane treści. Wszystko oczywiście zależy od grupy docelowej.

Reklama na czasie – realtime marketing

Treści marketingowe, oprócz wzbogacania ich o przekaz wizualny, warto dopasować do aktualnej sytuacji światowej lub bieżących wydarzeń. Można połączyć to z infografiką, ewentualnie wykorzystać najświeższe doniesienia ze świata. Wszystko ma jednak swoje granice – nie należy wykorzystywać w artykułach sponsorowanych i innych materiałach reklamowych konfliktów zbrojnych, zamachów czy napadów jako okazji do promowania produktu.

Jak widać, przekaz reklamowy niejedno ma imię, a żeby go wzbogacić, trzeba czasem wyjść daleko poza schemat. To gotowa recepta na sukces – aby go osiągnąć, warto zwrócić się do profesjonalnej agencji contentowej. Specjaliści, którzy w niej pracują, podpowiedzą, w jaki sposób i gdzie prowadzić przekaz marki, by zyskała ona jak największe grono konsumentów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMieszkańcy mogą korzystać z bezpłatnego lodowiska pod chmurką. Jest jeden „zasadniczy warunek”
Następny artykułMikromusic w BCK: Mikrowszczyzna, czyli aranżacje pieśni ludowych